[software-liber] Re: Popularitate Linux

Igor Stirbu igor.stirbu la gmail.com
Mie Aug 27 11:35:30 EEST 2008

Salut,

În data de 27 august 2008 10:46, crazybyte <vlzoltan la gmail.com> a scris:
[snip]
> urma acestui sondaj noi ca tara (Romania) nu ne regasim nici macar pe
> ultimele locuri la capitolul popularitate Linux in schimb am constatat
> cu surprindere ca vecinii nostrii moldoveni sunt foarte activi la
[snip]

Sincer, nici nu mă miră. Se pare că e un proces normal de evoluție unde
nivelul ridicat (sau în creștere) slăbește interesul oamenilor în cercetare
și lucruri noi. Majoritatea devin snobi, comozi și indiferenți din cauza
valurilor de comodități și necesități artificiale. Mai intervine și procesul
de globalizare prin care oamenii se aliniaza și orice mișcare înainte sau
înapoi ridică sprâncene. Vezi magazinele de calculatoare: vând și sufletul
ca să file Au/Pt/Al Partners cu M$ căci așa face toată lumea și dă bine
la customeri dar nici unul nu scoate capul din partea dorsală să vadă ce
se mai întâplă în lume.

În locurile unde snobismul nu e încă mainstream mai sunt oameni care
dau din coate cu puținul care este. Acolo distracția maximă e cu LFS,
Gentoo sau XEN. Dar problema acelor țări foarte interesate este că nu
toate fac ceva în privința Software-ului Liber, probabil doar îl învață și
folosesc.

Aici, în schimb, suntem undeva la mijloc, unde mai sunt oameni care au
pasiuni, fac ceva în privința dezvoltării, răspândirii și educării a SL. Mai
avem și posibilități, nu e obligator financiare. Să zicem că cel puțin lasă
în pace să se facă după plac.

O idee ce merită trecută aici mi-a venit în timp ce scriam rândurile de mai
sus. Dacă tot există oameni interesați și în alte țări, întâmplător unele ne
sunt vecine. Ar fi bestial dacă s-ar putea organiza un FLOSS camp pentru
cei din ro, md, ua, hu. Evident, nu toți vor avea posibilăți de deplasare sau
cazare,etc, dar poate vom găsi oameni interesați să ne sprijine.

Numai bine,
Igor

--
:wq