[software-liber] Re: Popularitate Linux

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Mie Aug 27 12:22:46 EEST 2008

Igor Stirbu wrote:

> Sincer, nici nu mă miră. Se pare că e un proces normal de evoluție unde
> nivelul ridicat (sau în creștere) slăbește interesul oamenilor în cercetare
> și lucruri noi. Majoritatea devin snobi, comozi și indiferenți din cauza

Dar totusi tari vest-europene apar in topuri (Franta, Germania, Italia),
ca sa nu mai vorbim de numarul masiv de americani aflati printre
dezvoltatori.

> valurilor de comodități și necesități artificiale. Mai intervine și procesul
> de globalizare prin care oamenii se aliniaza și orice mișcare înainte sau
> înapoi ridică sprâncene. Vezi magazinele de calculatoare: vând și sufletul

Globalizare care poate functiona si in interesul FLOSS (vezi alinierea
la Ubuntu)

> ca să file Au/Pt/Al Partners cu M$ căci așa face toată lumea și dă bine
> la customeri dar nici unul nu scoate capul din partea dorsală să vadă ce
> se mai întâplă în lume.

Cred ca magazinele se baga in asta si pentru niste discounturi.

> În locurile unde snobismul nu e încă mainstream mai sunt oameni care
> dau din coate cu puținul care este. Acolo distracția maximă e cu LFS,
> Gentoo sau XEN. Dar problema acelor țări foarte interesate este că nu
> toate fac ceva în privința Software-ului Liber, probabil doar îl învață și
> folosesc.

La polul opus poti privi tarile "industrializate" unde exista companii
care lucreaza cu Linux si creaza comunitati si evenimente in jurul lor.

> Aici, în schimb, suntem undeva la mijloc, unde mai sunt oameni care au
> pasiuni, fac ceva în privința dezvoltării, răspândirii și educării a SL. Mai
> avem și posibilități, nu e obligator financiare. Să zicem că cel puțin lasă
> în pace să se facă după plac.

Cred ca la noi in mare masura lipseste cultura de a face ceva pe baza de
voluntariat, fie ca e Linux, fie ca e ingrijire de parcuri sau ajutat
batrini... probabil o repulsie dupa "voluntariatul" obligatoriu de pe
vremea comunismului.

Dar nu cred ca e o tragedie ca nu sintem in "top 10", sint peste 200 de
tari in lume... important e sa nu fim in "ultimii 10".

> O idee ce merită trecută aici mi-a venit în timp ce scriam rândurile de mai
> sus. Dacă tot există oameni interesați și în alte țări, întâmplător unele ne
> sunt vecine. Ar fi bestial dacă s-ar putea organiza un FLOSS camp pentru
> cei din ro, md, ua, hu. Evident, nu toți vor avea posibilăți de deplasare sau
> cazare,etc, dar poate vom găsi oameni interesați să ne sprijine.

Pe plan international e dificil cu organizarea... ne e noua dificil sa
ajungem din Bucuresti la Paltinis, darmite in alta tara...
Cred ca trebuie sprijin logistic si finanicar, eu ma duc peste ~1
saptamina la FUDCon in Cehia (vor veni peste 100 de "fedoristi" din
Europa) si cred ca ar fi fost dificil fara suportul material al Red Hat
(~20.000$: hotel, mincare, tricouri si unele sponsorizari pentru transport)