[software-liber] Propunere ERP open source

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Sâm Dec 6 16:04:54 EET 2008

  Buna ziua de Mos Nicolae !

  Ma bucur sa va simt fericiti si multumiti de ce-ati primit in dar !

  Mi-am facut azi curaj si timp sa reiau aceasta propunere si pe aceasta
lista, dupa multe indoieli si tatonari !  Am mai facut o incercare cu
ceva timp in urma aici

 http://groups.google.com/group/ctlug/browse_thread/thread/c5c19125deecfb68

si nu prea a avut urmari !

  O mica expunere de motive, in contextul in care acum ne cunoastem mai
bine ! De ani buni, de cand Linux-ul s-a apropiat de facilitatile
Windows la nivel de desktop, in toate discutiile avizate despre cauzele
pentru care Linux nu are sanse sa se propage, se dau doua: jocurile si
programele de contabilitate .
  Sigur, jocurile au o baza mult mai mare de utilizatori, se poate chiar
estima o valoare a pietei pe aceasta nisa, cum tot este la moda !
  Celalalt punct insa, programele care rezolva nevoi practice ale
"productiei" ( prin aceasta intelegand firme de tot felul,
administratie, pana la cea mai mica scoala ) are o valoare incomparabil
mai mare . Aceasta zona a fost practic cea care a dus la dezvoltarea
tehnologiei, prin nevoile ei, dar si prin sustinerea financiara .

  Intre cele doua - jocuri si programe economice - exista o zona gri,
care este cam la fel acoperita si pe Linux, si pe Windows: internet si
office . Deci aceasta este neutra, nu provoaca dezechilibre !

  Pe o lista paralela se vorbea zilele acestea despre statistici: cat la
suta XP, cat Vista, etc . Ar fi interesant un raport intre
calculatoarele folosite pentru informare-//entertainment si cele pentru
"productie" . Si mai interesant va fi raportul valorilor !

  Concluzie: daca vrem sa facem lobby pentru floss, mai ales in ideea
democratizarii IT, unde trebuie actionat ? Eu consider ca e bine sa le
aratam lui Gigel, lui Ionel si lui tanti Mitza ca exista Linux, Firefox,
OO, dar efectul economic este zero . Sa asteptam 5-10 ani pana cand
Gigel va creste mare si va convinge patronul la care se va angaja sa
treaca pe Linux, e cam cinic !
  Alternativa: se poate face ACUM ! Patronul lui Gigel, care are 10
calculatoare cu Win si MSOffice (semi)piratate, nu mai asteapta 10 ani,
ci poate trece deja pe Linux si OO daca poate face si contabilitatea
(altfel nu) ! Cata economie pentru el in cei 10 ani ! Si eu zic ca nu
numai pentru el, ca nu-i asa egoiat !

  Daca imi dati dreptate, va rog sa intelegeti efortul ce l-am facut in
ultimii 8-10 ani, plecand de la situatia unui patron mult mai neinsemnat
decat al lui Gigel ! Am gandit un program, ce face chiar mai mult decat
contabilitatea, tocmai pentru a umple acest gol, a inlatura o piedica in
acceptarea Linuxului .
  Din cunostintele mele, in Romania nu mai exista asa ceva . Au fost
cateva initiative in anumite grupuri de a se dezvolta ERP open source
romanesti, dar abandonate destul de devreme . E oarecum de inteles,
pentru cat efort cere un astfel de proiect ! Mai exista cateva programe
in lucru care rezolva doar partea de relatii cu clientii dintr-o firma .
Bineinteles ca nici aplicatia noastra nu acopera inca toate
functionalitatile unui ERP, mai e destul de lucru, si pentru asta e
nevoie inca de timp si de forte sporite !

  Ce asteptari am eu de la voi, de la aceasta postare:

1. sa aflu interesul unor prsoane sau grupuri dispuse la a participa la
dezvoltare. Vom hotari apoi tipul de licentiere .

2. daca veti considera ca merita, sa promovati proiectul . Poate sa fie
un exemplu de pus la   "Fabricat în România"  pe www.softwareliber.ro .

3. sa folositi aplicatia, in firmele proprii, la prieteni ... si sa va
dati parerea !

4. sa intelegeti ca e un exemplu, un pas spre deschidere si
interoperabilitate . Ca documentele generate pot fi salvate in XML ,
dupa cum pot fi si reincarcate din fisiere XML . Schema xsd a acestor
documente sper sa o mai discutam cu cei interesati de colaborare .

5. sa intelegeti ca e un exemplu de "software liber" . Cat de liber ...
depinde si de voi !

  Adresa proiectului WEBGEST :  http://www.webgest.ro/
  Nu va suparati prea tare pe stangaciile de design ! Nu ne-am ocupat de
"vopsit gardu' " ! Pentru cei interesati, sper sa primeze avantajele
tehnologiei si a unui altfel de "business-logic" !

  Va doresc succes in toate, si in afaceri, pe care sa le gestionati
usor pe web !

Ioan Fericel