[software-liber] Re: Propunere ERP open source

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Sâm Dec 6 16:31:04 EET 2008

Buna ziua,

>  Din cunostintele mele, in Romania nu mai exista asa ceva . Au fost cateva
> initiative in anumite grupuri de a se dezvolta ERP open source romanesti,
> dar abandonate destul de devreme . E oarecum de inteles, pentru cat efort

Mie google mi-a pus doua reclame de ERP romanesti  langa acest mesaj primit :)

> cere un astfel de proiect ! Mai exista cateva programe in lucru care rezolva
> doar partea de relatii cu clientii dintr-o firma . Bineinteles ca nici
> aplicatia noastra nu acopera inca toate functionalitatile unui ERP, mai e
> destul de lucru, si pentru asta e nevoie inca de timp si de forte sporite !

Mi se pare ca firmele care sunt asa de mari ca au nevoie de ERP au destui
bani sa isi permita oameni priceputi sau sa cumpere solutii comerciala sau ERP
open source cu suport. Nu stiu cat de bine acoperit e segmentul mai modest al
firmelor mici e foarte mare care  au nevoie 'doar' de contabilitate
simpla si gestiune.
Poate supraestimez complexitatea ERP dar cred ca face mult mai mult decat are
nevoie o firma micuta unde conteaza costul a doua trei licente si unde
inca nu exista solutii FOSS.

>  Ce asteptari am eu de la voi, de la aceasta postare:
>
> 1. sa aflu interesul unor prsoane sau grupuri dispuse la a participa la
> dezvoltare. Vom hotari apoi tipul de licentiere .

Tipul licentei ar trebui sa fie open source acum, inainte de a atrage oameni.
Fara acest prim pas din partea dumneavoastra greu se va gasi cineva sa
se implice
fara garantia ca ce face va fi util. Sau oricum, daca se va implica nu
cu ideea de contributie
la FOSS o va motiva.

Pe site scrie "in mare parte, open source ." Ar trebuie detaliat :)

> 2. daca veti considera ca merita, sa promovati proiectul . Poate sa fie un
> exemplu de pus la   "Fabricat în România"  pe www.softwareliber.ro .

Merita, atata vreme cat e un proiect deja folosit si util si FOSS.
Desi pana acum
categoria FAR contine doar Narro. Exista alte ERP locale care sunt
open source + suport comercial,
dar nu le promovam pentru ca 1) se pot promova singuri 2) sunt open
source nu soft liber, noi mai
mult cu acest aspect ne ocupam. Din fericire exista deja destul de
mult FOSS in sectorul de afaceri
cat sa nu aiba nevoie de promotia noastra.

> 3. sa folositi aplicatia, in firmele proprii, la prieteni ... si sa va dati
> parerea !

Suna bine. Unde ati mai promovat si ce feedback aveti? Ar fi bine
linkuri (daca exista) la pareri ale unor
utilizatori existenti. Eventual in roadmap pentru ce va urma in viitor.

> 4. sa intelegeti ca e un exemplu, un pas spre deschidere si
> interoperabilitate . Ca documentele generate pot fi salvate in XML , dupa
> cum pot fi si reincarcate din fisiere XML . Schema xsd a acestor documente
> sper sa o mai discutam cu cei interesati de colaborare .
>
> 5. sa intelegeti ca e un exemplu de "software liber" . Cat de liber ...
> depinde si de voi !

De ce depinde si de noi? :) Cei care creeaza softul decid cat e de liber.

>  Adresa proiectului WEBGEST :  http://www.webgest.ro/
>  Nu va suparati prea tare pe stangaciile de design ! Nu ne-am ocupat de
> "vopsit gardu' " ! Pentru cei interesati, sper sa primeze avantajele
> tehnologiei si a unui altfel de "business-logic" !
>
>  Va doresc succes in toate, si in afaceri, pe care sa le gestionati usor pe
> web !

Succes cu proiectul!

Jani