[software-liber] Re: Propunere ERP open source

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Dum Dec 7 16:47:11 EET 2008

> Demo-ul nu vă merge!

  Sper ca nu folosesti IE !  Daca esti pe Firefox si nu merge, da te
rog niste detalii .

>Mie google mi-a pus doua reclame de ERP romanesti  langa acest mesaj primit :)

  Probabil aceleasi pe care mi le pune si mie! Unul facut in foxpro si
care n-are nimic cu OSS sau Linux, iar celalalt o traducere a lui
Compiere, un ERP foarte complex si greoi, care pana de putina vreme nu
functiona decat pe baze de date Oracle !

>Mi se pare ca firmele care sunt asa de mari ca au nevoie de ERP au destui
>bani sa isi permita oameni priceputi sau sa cumpere solutii comerciala sau ERP
>open source cu suport. Nu stiu cat de bine acoperit e segmentul mai modest al
>firmelor mici e foarte mare care  au nevoie 'doar' de contabilitate
>simpla si gestiune.
>Poate supraestimez complexitatea ERP dar cred ca face mult mai mult decat are
>nevoie o firma micuta unde conteaza costul a doua trei licente si unde
>inca nu exista solutii FOSS.

  Delimitarea este de multe ori neclara intre un ERP si un program de
contabilitate, de gestiune, de facturare !
  Bineinteles ca firmele mari si tari isi permit sa cumpere aplicatii
"de marca" , si eu cred ca stiti despre ce preturi e vorba acolo ! La
acestia nici nu mai conteaza banii pentru licentele de SO la sute sau
mii de calculatoare, pe langa pretul ERP-ului !
  Dar ganditiva la propriile voastre firme, la contabilii vostri sau
ai cunoscutilor, cu ce lucreaza acuma ! Si puneti la socoteala firme
din ce in ce mai mari, pana la limita celor care isi permit orice ! Si
mai adunati si calculatoarele, din tot felul de institutii, care
utilizeaza cam acelasi tip de aplicatii . Poate ajung la un milion, in
Romania ?  Ce SO ruleaza ?

>Tipul licentei ar trebui sa fie open source acum, inainte de a atrage oameni.
>Fara acest prim pas din partea dumneavoastra greu se va gasi cineva sa
>se implice
>fara garantia ca ce face va fi util. Sau oricum, daca se va implica nu
>cu ideea de contributie
>la FOSS o va motiva.
>
>Pe site scrie "in mare parte, open source ." Ar trebuie detaliat :)

>De ce depinde si de noi? :) Cei care creeaza softul decid cat e de liber.

  Eu sunt in general un optimist, chiar un romantic naiv cateodata !
Dar mai sunt si situatii cand simt ca trebuie sa fiu precaut !
  "La placinte"  se vor inghesui "multi viteji" ! As vrea sa-i cunosc
pe cativa, pe primii !

>Suna bine. Unde ati mai promovat si ce feedback aveti? Ar fi bine
>linkuri (daca exista) la pareri ale unor
>utilizatori existenti. Eventual in roadmap pentru ce va urma in viitor.

  Webgest e "in productie" la propria firma si la a unui colaborator
de aproape trei ani, cu corectii si imbunatatiri frecvente . Pe
parcurs am mai instalat-o la inca trei firme, iar la altele este in
test sau in pregatire . In ultimele doua luni, de cand am lansat pe
internet site-ul, forumul si demo-online, au fost ceva download-uri si
probabil si ceva instalari !
  Feedback, laude ... poate ne ajuta si pe noi, ca pe orice om ! Ne-am
luptat sa optimizam foarte mult munca utilizatorului, de multe ori cu
mari dificultati tehnologice in activitatea de dezvoltare, si ne
bucura sa ne vedem munca rasplatita . Asta ne da mereu imbarbatare, si
astfel de feedback imi permit sa fiu atat de egoist incat sa-l pastram
pentru noi, mica echipa de dezvoltatori ! Speram sa se bucure de el si
cei care ni se vor alatura !
  Am lucrat multi ani in tacere si n-am vrut nici acum sa batem
tobele ! Am vorbit doar in ultima vreme si aproape in soapta despre
proiect si pe forum.ubuntu.ro si pe softpedia, acolo unde era interes
pentru astfel de aplicatii pentru Linux, cautate de altii . Asa cum
vad miscarea foarte redusa si pe ro.openoffice.ro, sau chiar pe
softwareliber.ro, interesul pe aceasta zona este foarte scazut in RO .
Eu sper ca incet incet se va schimba . Doar de asta citim sau scriem
aici !

>Poate n-are sens să reinventăm roata în problema ERP-ului. Poate spune
>cineva ceva despre TinyERP ?

>http://openerp.com/

>În Fedora, cel puțin, e inclus ca pachet rpm (ceea ce înseamnă că-i free
>software)...

  Da, intradevar ! Si eu incerc, pe cat pot, sa ajut si pe altii, cu
experienra mea, sa nu piarda timpul reinventand roata, mai ales pe
domenii din zona noastra de interes: FLOSS ! Si aplic aceeasi masura
si la ceea ce fac eu insumi !
  Dar pentru asta trebuie sa te documentezi tare mult . Si, va rog sa
ma credeti, eu am facut-o si o fac mereu !

  Astept in continuare parerile voastre !
  Pe cele legate de utilizarea aplicatiei, pe
http://forum.webgest.ro/ .

  Legat de punerea pe "Fabricat în România" , sa-mi ziceti daca
credeti ca e cazul, sa scriu eu o scurta prezentare . Sau, poate, se
ofera altcineva, neutru , sa o faca !

  Ioan Fericel