[software-liber] Re: Diacritice românești în Wikipedia

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Mar Dec 9 11:13:24 EET 2008

Salut Răzvan,

2008/12/9 Răzvan Sandu <razvan.sandu la zando.ro>:

> Bună ziua,
>
> Am fost neplăcut surprins să aflu, de la:
>
> http://ro.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Diacritice
>
> că în Wikipedia românească este *incurajata* încă folosirea diacriticelor cu
> sedile, chiar și la articolele nou-scrise (deși problema sedile/virgule este
> cunoscută).

Daca o problema e cunoscuta nu inseamna ca si are o solutie usoara :)

> Putem face ceva pentru a schimba această politică ?
>
> Mi-e teamă că dacă nu vom face nimic pentru a „forța" puțin această trecere,
> povestea se va prelungi sine die.

Daca ar fi cu virgule, wikipedia nu ar arata ok in Interner Explorer,
care e probabil inca
este cel mai folosit browser pentru vizitatorii wikipedia.ro . Daca si
cand vor fi statistici
ale vizitelor si vom vedea ca procentul acelor combinatii browser+OS
care nu arata bine virgule
devin nesemnificative se poate trece.

Alternativ, Wikipedia ar putea afisa un banner permanent daca
detecteaza IE de genul 'daca vezi caractere ciudate
pune-ti firefox' dar nu stiu daca e ceva cu care adminii ar fi de acord.

Nu cred ca se pot forta asemenea lucruri daca asta inseamna alienarea
utilizatorilor. Orice trecere trebeuie sa
le si arate o solutie usor de implementat chiar pentru cei mai newbie

Jani