[software-liber] Re: Diacritice românești în Wikipedia

Igor Stirbu igor.stirbu la gmail.com
Mar Dec 9 11:18:24 EET 2008

Salut,

În data de 9 decembrie 2008, 11:01, Răzvan Sandu
<razvan.sandu la zando.ro> a scris:

> Bună ziua,
>
> Am fost neplăcut surprins să aflu, de la:
>
> http://ro.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Diacritice
>
> că în Wikipedia românească este *incurajata* încă folosirea diacriticelor cu
> sedile, chiar și la articolele nou-scrise (deși problema sedile/virgule este
> cunoscută).

Practic aici e vorba de oamenii care „au pus mâna" pe Wikipedia
românească din timp și au un pic de autoritate în domeniu. Ar
trebui să abordăm aceste persoane și să discutăm această
situație.

> Putem face ceva pentru a schimba această politică ?

Cred că cel mai mare impediment în acceptarea diacriticelor cu
virgulă este viziunea îngustă asupra răspândirii lor în internet și
mai ales pe sisteme cu deficiențe. Dacă azi mai toți folosesc
XP fără suport de diacritice cu virgulă, în Vista deja e corectat.
Utilizatorii ar trebui informați că există soluție pentru ei care este
deja acceptată în noile sisteme de operare (în Linux merge fără
probleme, pentru XP e patch-ul lui Cristi)

> Mi-e teamă că dacă nu vom face nimic pentru a „forța" puțin această trecere,
> povestea se va prelungi sine die.

Forțarea se face doar prin educare, nu avem suficientă autoritate
încât să impunem ceva.

Numai bine,
Igor

--