[software-liber] Re: Diacritice românești în Wikipedia

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Mar Dec 9 11:44:49 EET 2008

Bună din nou,

1. Prima condiție ar fi să convingem cât mai multă lume că folosirea
sedilelor nu este „o opțiune”, ci UN BUG, care trebuie cât mai curând
corectat.

2. Al doilea, poate putem insista pe lăngă Microsoft România să includă
cele două elemente (driverul de tastatură a lui Cristi Secară și
fonturile corectate pentru limba română) ca update-uri Critical în
Windows Update, astfel încât orice utilizator de XP să le primească.

Cred că cei care folosesc sisteme pre-XP nu mai sunt în număr prea mare
pe la noi.

3. Al treilea, ar trebui semnalată această problemă altor producători de
fonturi, care produc software larg răspândit, cu versiuni în română -
gen Corel și Adobe.

4. Patru, ar trebui ca setarea cu virgule și layout-ul de tastatură
„Romanian [Programmers]” să fie *default* pentru toate distribuțiile de
Linux, atunci când utilizatorul setează sistemul în română.

5. Nu uitați telefoanele mobile. Eu am semnalat deja acest bug, oficial,
la Nokia - poate mă susțineți și voi:

http://wiki.forum.nokia.com/index.php/Incorrect_Unicode_fonts_for_Romanian_in_all_Nokia_phones

Numai bine,
Răzvan