[software-liber] Re: drepturi intr-o lume digitala

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Mar Dec 9 13:29:12 EET 2008

Salut,

> Care este parerea voastra in legatura cu faptul ca Consiliul Europei
> ignora o decizie adopatata cu o majoritate covarsitoare a
> reprezentatntilor alesi in mod democratic de catre cetatenii europeni?
> Sunteti de acord cu astfel de masuri? Daca nu, cum ati contesta
> aceasta decizie? Care este parerea voastra vis-a-vis de drepturile de
> autor si patentele pe software intr-o lume din ce in ce mai digitala?

Nu vorbesc in numele altora dar cred ca majoritatea de pe lista avem
pareri asemanatoare,
si care sunt comune in comunitatea FOSS legat de aceste subiecte, adica:

- patentele software sunt daunatoare progresului  si se dau prea usor
pe 'inventii'
triviale. Ar trebui sa nu fie niciodata legale in Europa asa cum sunt
acum in SUA.
- Subiectul dreptului de autor e un pic separat de patente si se
refera la creatii concrete nu la idei vagi
ca patentele. Copyright e dreptul fiecaruia sa isi protejeze creatia
cum crede. Evident
noi inclinam spre licente deshise nu cele care ingradesc distributia
si folositul.

De cum contestam decizia? Nu am idee. Cred ca cea mai buna metoda pe
viitor e protestul
online si chiar nesupunerea civica (digitala). Cu scrisori deschise si
vorbit cu cei de sus nu
se ajunge departe pentru ca au lobby mult mai versat si puternic care
promoveaza aceste idei.

Deci popularizarea acestor 'ciudatenii' legale astfel incat sa intre
in constiinta publica, ca niste
chestii aberante (ceea ce sunt de fapt) si nu sa se strecoare nevazute
in legislatie.

Jani