[software-liber] Re: Diacritice românești în Wikipedia

Lucian Adrian Grijincu lucian.grijincu la gmail.com
Mar Dec 9 18:31:05 EET 2008

2008/12/9 Răzvan Sandu <razvan.sandu la zando.ro>:
> Putem organiza conspirația asta ?  ;-)

Nu cred că vei obține suportul celor de pe wikipedia.ro.
Cred că mai bine e să ridicăm problema.

Acum pe toate paginile wikipediei este o reclamă la o campanie de donații.
După ce se încheie perioada asta a donațiilor am putea cere să se
pună, pe paginile wiki ro, un link la o pagină în care să se descrie
situația, să educăm utilizatorii și să le oferim și niște soluții (de
ex. link către peticul de la Microsoft sau alternative libere :)

O altă idee: un buton mic pe toate paginile care să invoce un
javascript mic care să convertească diacriticele cu sedilă în
diacritice cu virgulă și unul care să facă operația inversă.

Butoanele astea ar avea utilitate din mai multe puncte de vedere:
* ar face cunoscută problema
* ar face experiența mai ușoară atât utilizatorilor de pe sisteme mai
vechi cât și celor de pe sisteme mai noi: de ex. când eu încerc să
caut din firefox un cuvânt scris cu diacritice cu sedilă trebuie să
schimb temporar aranjamentul de tastatură, introduc caracterul cu
sedilă și restaurez aranjamentul de tastatură vechi.
* dacă cineva ar edita o pagină și ar scrie cu diacritice cu virgulă,
când un utilizator de pe un sistem mai vechi nepeticit ar intra pe
pagină, ar da de multe pătrățele. Ca să poată citi ceva de pe pagina
asta ar putea apăsa pe butonul de conversie virgulă->sedilă și n-ar
mai avea probleme.

--
 .
..: Lucian