[software-liber] Re: Diacritice românești în Wikipedia

Alexandru Szasz alexxed la gmail.com
Joi Dec 11 13:12:43 EET 2008

În data de 11 decembrie 2008, 12:09, Igor Stirbu
<igor.stirbu la gmail.com> a scris:
> În data de 11 decembrie 2008, 12:00, Nicu Buculei <nicubunu la gmail.com> a scris:

> Driverul are 90K. Detalii la http://secarica.ro/html/ro_kbd_winxp.html

Nu este un driver, este o mapare. Nu funcționează în Yahoo Messenger
și alte programe tocmai pentru că nu e un driver, ci doar o mapare.
Oricum la nivelul ăsta se face treaba, nu la nivelul driverelor. Cei
cu programe vechi trebuie să și le repare, nu invers.

Problema nu este instalarea mapării, ci configurarea ei. Trimiterea
omului cine știe pe unde prin panoul de control, apoi să-i explici că
dacă lasă și alte mapări apar probleme, apoi și sedila și virgula,
etc.

La un moment dat aveam un script în ws care deschidea dialogul
respectiv și făcea toate modificările, dar asta e rudimentar, ar
trebuie o persoană cu cunoștințe de regiștrii windows să facă un
pachet de instalare care pe lângă că instalează maparea o și activează
imediat și pune și celelalte setări regionale pe română, poate bonus
și interfața XP în română. Asta ar trebui distribuit.

Pe diacritice.ro am pus niște filmulețe despre cum se instalează
maparea, au avut succes fără a fi promovate (8377 de vizualizări). Mai
am o parte în care se arată cum să-ți folosești degetele pentru a
tasta cu alt dreapta.

Deci dacă este cineva pe aici sau cunoașteți pe cineva care știe să
facă un program de instalare care să copieze niște fișiere și să facă
niște modificări în regiștrii îl pot ajuta cu niște indicații despre
ce și unde se modifică.