[software-liber] Re: Propunere logo...

Ciprian Cucu cucu.ciprian la gmail.com
Joi Iul 3 12:40:21 EEST 2008

> coca cola - fundal roșu, scris alb și mai ales fontul acela specific,
> poate să scrie orice cu acele fonturi pare tot coca cola
> pepsi - bulina roșu cu albastru
> fedora - culoarea albastru deschis
> ubuntu - maro; în afară de cei pasionați de ubuntu nu cred că știe
> nimeni rapid care e sigla
> gnu - chiar un gnu
> linux - pinguin
> windows - o fereastră curbă; nu contează culorile, nu cred că le știu
> oamenii dacă nu văd sigla
> drupal - picătură (în olandeză asta înseamnă)
> wolkswagen - W

> [...]
firmelor foarte cunoscute, fie Nike, fie Pepsi sau Coca-Cola, sigla aia nu
s-a promovat singura. Au fost investite zeci de milioane de dolari pe
parcursul a mai multe zeci de ani ca sa se ajunga in situatia actuala. Nu
cred ca poate zice cineva ca daca Pepsi nu avea o bulina albastra cu rosu ci
avea un patrat verde ar fi fost mai rau sau mai bine.
Eu nu prea cred ca suntem in aceeasi liga si ca trebuie (sau ca putem) sa
punem problema in acest mod. Este drept ca sigla trebuie sa fie bine
realizata si ca trebuie sa aibe o legatura cu ceea ce reprezinta GSL, dar ca
ne reprezinta mai bine un copac, o umbrela sau o veriga de lant rupta cred
ca nu vom putea niciodata sa fim siguri. In plus, nu cred ca vom ajunge
vreodata la nivelul in care un anumit simbol va fi asociat din prima cu GSL
de mai mult de 10-20% din targetul nostru. Sigla va fi zic eu mai mult un
element care sa confere un plus de profesionalism imaginii grupului, va
constitui o baza pentru construirea imaginii (prin structura, culori,
elemente) si nu cred ca va avea o fortă foarte mare de una singura.

Iar referitor la exemple si comparatii ma gandesc sa ne uitam mai in
"ograda" noastra. Iata mai jos cateva sigle pentru unele din cele mai
cunoscute organizatii din Romania:
http://www.osf.ro/ro/images/logo.gif
http://www.ethos.ro/templates/ethos/images/sigla-ethos.jpg
http://www.apc-romania.ro/@@/apc/images/logo.gif
http://www.edrc.ro/images/__logo_0.jpg
http://www.intercultural.ro/rom/jpg/banst.gif

Sper sa intelegeti ce vreau sa transmit, ca sa concluzionez, ar fi asa:
1. Sigla e importanta (sa arate bine, sa aiba legatura cu ideea GSL) dar nu
e ATAT de importanta pe cat am facut-o noi pana acum
2. Sigla GSL, oricum va arata ea nu va reusi niciodata sa se impuna la nivel
national ca un simbol de sine statator (ca sigla ORANGE de exemplu) cum nici
sigla Organizatiei Soros de exemplu nu e (desi mai toata lumea a auzit de
Soros)
3. Fiecare dintre noi va avea tot timpul o alta idee referitoare la cel mai
potrivit simbol / culori / text samd
4.Publicul tinta va reactiona la fel: unii ar prefera o bulina roz, altii un
copac, altii un lant

Spor la treaba,
Ciprian