[software-liber] Re: software liber românesc

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Vin Iul 4 20:50:44 EEST 2008

> Ce văd eu ca fiind o problemă este anunțarea proiectelor/versiunilor
> noi de software românesc. Singurele situri pe care le-am văzut
> preluând astfel de anunțuri sunt http://www.rosdev.ro (cu grupul
> google rosdev) și http://www.linuxsoft.ro . Este mult prea puțin ca să

Cine e interesat de soft romanesc poate sa urmareasca aceste situri atunci
nu?
Sau chiar listele si anunturile proiectelor specifice.

> putem împinge un anunț de software liber românesc pe news.google.com.

Cred ca daca sunt doar de interes national nici nu trebuie sa fie pe
news.google.com
Daca sunt de interes mai larg, canale normale se pot folosi ca pentru alte
proiecte.
Nu cred ca e nevoie de pormovare speciala sau 'subventionare'. daca e soft
bun se
raspandeste, daca nu atunci mai putin. E drept ca conteaza mult cat de tare
sunt impinse
dar nu e criteriul cel mai important.

Ce vad eu ca problema mai mare e lipsa de activitate romaneasca in FOSSul
global si nu lipsa
de proiecte locale. 'Piata' nu tine asa mult cont de tara doar daca nu e
ceva extrem de
specializat cum ar fi corectoare ortografice sau soft specific pentru
birocratia locala.

Daca va ganditi la proiecte de succes FOSS foarte putine (nici unul nu-mi
vine in minte)
il asociezi cu o tara (si sa si fie corect, de ex Linux->Finlanda era
valabil acum 16 ani poate)
ci mai mult cu un  scop, un roadmap, o baza de utilizatori.

De aceea ori de cate ori aud sa pormovam soft local sau sa facem un site web
copie la ceva strain
dar sa fie 'local' privesc cu scepticism. Nu ca nu ar exista si exceptii
bune dar majoritatea nu aduc nimic
in plus ci doar aglomereaza domeniul in mod inutil si fac viata
utilizatorului nou mai grea ca trebuie
sa aleaga.

Jani