[software-liber] Re: software liber românesc

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Sâm Iul 5 12:09:15 EEST 2008

2008/7/5 Alexandru Szasz <alexxed la gmail.com>:

> În data de 5 iulie 2008 01:13, Lucian Constantin
> <struct_bylighting la yahoo.com> a scris:

> Eu n-am citit descrierea grupului, dar și eu aveam impresia că este un
> grup de discuții despre software liber, nu doar despre promovarea lui.
> Am citit Într-un mesaj anterior al lui Jani că există deja multe
> saituri care oferă informații și posibilitatea de a discuta despre
> software-ul liber.
> Care sunt alea (dar fără lug-uri că nu pot face parte din zeci de
> lug-uri ca să aflu niște informații) ?

Cele pe care le-a mentionat Lucian. Banuiesc ca toti de pe lista suntem la
zi cu stirile care ne intereseaza, si nu ne-am inscris pe lista aceasta sa
aflam
ce soft s-a mai lansat. De ex. pentru asta e destul si rosdev, amandoi
sunteti inscrisi acolo.
Scopul acelui grup e sa intruneasca dezvoltatorii de FOSS in tara. Mi se
pare focusat si
ok pt asta. Nu e nevoie de inca un grup pt dezvoltatorii FOSS. Cei care se
implica in
prezentari sunt pe swliber, aceste grupuri desi se intersecteaza, nu sunt
chiar acelasi.
Si sincer nu am chef de discutii tehnice si flamwaruri aferente pe swliber
:)

Chiar nu e nevoie de duplicare sau de scopuri ambitioase cum au mai fost, de
genul
'tot ce tine de open source romanesc'. E prea vag si nu se ajunge departe.
Scopul nostru era de a continua genul de activitati incepute anii trecuti in
a prezenta
FOSS pentru cei noi, si pentru a atrage noi dezvoltatori din licee si
universitati.

Dar accentul e pe 'activ' in sensul de activ offline. Toate proiectele ce
ajuta la promovarea
FOSS in tara sunt evident bune si parte din ce se promoveaza. De ex Narro,
motivul principal
pentru care mi se pare ca trebuie promovat nu e ca e facut in Timisoara desi
e bine sa stii
ca se face si aici, ci ca e unealat cu care traducem OO si Mozilla printre
altele in romana.

Daca era o instalare de pootle aia se promova, asa cum si Launchpad am
pormovat destul
cand tineam prezentari Ubuntu - consecinta e ca GNOME-ul de acolo e mult mai
complet
tradus decat upstream sau in alte distributii care nu au *comunitati* si
oameni local care
sa le promoveze. Cu acest grup printre altele speram sa unim pe acesti
oameni care lucreaza
pe cont propriu, si sa duplicam cat mai putin munca ( de ex trimise
traducerile din LP upstream in GNOME)

Jani