[software-liber] Re: Unde mergem in FLOSS Camp 2008

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Mie Iul 23 17:26:25 EEST 2008

Andrei Popescu wrote:

> Poate sunt eu mai căpos, dar tot nu văd care ar fi beneficiile pentru
> promovarea de *software* liber.

Te poti gindi ca odata ce publicul intelege despre libertatea culturii
va intlege mai usor si partea despre libertatea softului.

In alta ordine de idei, licentele pentru software (GPL) nu se aplica
foarte bine la arta, prin constructie sint facute pentru cod. Iar de
multe ori un soft liber are nevoie si de date, fie ca e vorba de
iconuri, fie de grafica unui joc sau de muzica. Si pentru ca intregul
pachet (soft + date) sa fie liber, este bine ca si datele (arta) sa fie
intr-o licenta libera, compatibila.

Nu in ultimul rind te poti gindi la documentatie: sa zicem ca faci un
screencast despre o aplicatie oarecare. Il publici sub licenta CC, ca
GPL nu se prea poate aplica la filme. Si daca vreisa fie "cool" ii cauti
niste muzica pentru coloana sonora, bine ar fi sa gasesti muzica sub o
licenta CC compatibila.

Sa mai zic de wallpapere, screenshot-uri, tutoriale in format text si
asa mai departe?