[software-liber] Re: Organizare eveniment 21 Iunie Cluj

Joi Iun 12 16:22:12 EEST 2008

> De fapt nu m-am prins daca tocmai m-ai trollat sau ai vrut sa atragi atentia
> ca nu trebuie sa se vorbeasca nu numai sec depre lucruri gen "suport
> imbunatatit pentru standarde" ci sa se si explice de ce este important.

Pai tocmai asta vroiam sa zic, nu poti merge cu argumentul asta e 3>2
si open standards, nimeni nu da 2 lei pe genul asta de argumente si sa
ne a magim ca toata lumea stie ca e mai rapid decat ie sau mai sigur e
o prostie si mai mare. Putini oameni cauta sau chiar fac comparatii
serioase intre doua produse, folosesc aplicatia cu care s-au obisnuit
deci daca vrei sa ai un impact serios trebuie sa il determini pe omu
ala sa isi ia 5 minute din timp sa downloadeze, asta nu se face cu
slogane gen "Use open standards" cu atat mai putin printre cei
nefamiliari cu software-ul liber.

> Eu am terminat facultatea acum 11 ani si sint rupt de mediul universitar,
> dar parca am mai vazut studenti folosind Word. S-ar putea sa difere de la o
> disciplina la alta si de la o universitate la alta.

Tocmai de asta ar fi bine zis ceva, poate o sa fie oameni in sala care
administreaza x statii la o firma si secretara daca vede ca apar
literele pe ecran nu o sa faca diferenta, deci x OO acolo e un pas. De
ce nu s-ar teme sa instaleze openoffice si de ce ar renunta la licenta
de Microsoft Office.

Sa nu uitam ca prin prezentari gen ff3 si openoffice nu te adresezi
persoanelor care citesc GPLv3 in timpul liber. Sper ca o sa fie
persoane prezente pentru care aceste aplicatii sa insemne un pas
inspre un mediu open si ar fi bine daca ar intelege avantajele. Nu e
important pentru ca e gratis, nu e periculos pentru ca e open, nu e
ilegal pentru ca e scos de pe net, nu e o copie de prost gust a ie/mo,
nu e pentru hackeri si oricine poate ajuta. Mai important decat orice
sa-i spui omului EXACT de ce le-ar folosi, trebuie sa fim realisti nu
toata lumea citeste pagini de manual de plictiseala.

--
Alin