[software-liber] Re: Organizare eveniment 21 Iunie Cluj

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Joi Iun 12 17:09:40 EEST 2008

Rus-Rebreanu Alin-Florin wrote:
> Pai tocmai asta vroiam sa zic, nu poti merge cu argumentul asta e 3>2
> si open standards, nimeni nu da 2 lei pe genul asta de argumente si sa
> ne a magim ca toata lumea stie ca e mai rapid decat ie sau mai sigur e
> o prostie si mai mare. Putini oameni cauta sau chiar fac comparatii
> serioase intre doua produse, folosesc aplicatia cu care s-au obisnuit
> deci daca vrei sa ai un impact serios trebuie sa il determini pe omu
> ala sa isi ia 5 minute din timp sa downloadeze, asta nu se face cu
> slogane gen "Use open standards" cu atat mai putin printre cei
> [...]

Duh! Daca Firefox nu suporta standardele deschise nu ar fi putut sa
afiseze http://fedora.nicubunu.ro/webcomics/ro/ff3-world-record.svg
(chair daca nu e 100% perfect, pentru ca mai are nevoie si de font) si
sa o faca frumos, vectorial (da-i zoom in/out). Ba chiar ar suporta mult
mai multe, inclusiv animatii sau interactivitate. Asta e puterea
standardelor.

> Tocmai de asta ar fi bine zis ceva, poate o sa fie oameni in sala care
> administreaza x statii la o firma si secretara daca vede ca apar
> literele pe ecran nu o sa faca diferenta, deci x OO acolo e un pas. De
> ce nu s-ar teme sa instaleze openoffice si de ce ar renunta la licenta
> de Microsoft Office.

Pai daca au licenta de MS Office e cam aberant sa incerci sa ii convingi
sa renunte la ea. Ai toate sansele sa pari ridicol sa incerci o
argumentatie. Cui ii pasa atit de mult de libertate?
Singurul argument ar fi nevoia de compatibilitate cu standarul ODF, dar
asta numai in locurile unde e cazul (eu nu am cunostinta de asa ceva in
Romania).

> Sa nu uitam ca prin prezentari gen ff3 si openoffice nu te adresezi
> persoanelor care citesc GPLv3 in timpul liber. Sper ca o sa fie
> persoane prezente pentru care aceste aplicatii sa insemne un pas
> inspre un mediu open si ar fi bine daca ar intelege avantajele. Nu e
> important pentru ca e gratis, nu e periculos pentru ca e open, nu e
> ilegal pentru ca e scos de pe net, nu e o copie de prost gust a ie/mo,
> nu e pentru hackeri si oricine poate ajuta. Mai important decat orice

Dupa cum spunea Adi, ne adresam unor persoane care s-au mai intilnit cu
Linux/Firefox/FOSS. Deci nu poti sa repeti mereu aceiasi introducere,
pentru ca asta produce plictiseala.

> sa-i spui omului EXACT de ce le-ar folosi, trebuie sa fim realisti nu
> toata lumea citeste pagini de manual de plictiseala.

Hai ca m-ai facut curios, EXACT de ce ar folosi cineva Linux, Firefox
sau OpenOffice.org?