[software-liber] Re: Softul din licee

Adrian C. chiorescu la yahoo.com
Vin Iun 13 17:02:04 EEST 2008

Da, in principal e vorba de AeL de la Siveco. Eu sunt la o scoala generala nu la liceu, si la scoli generale nu e o programa stricta la optionalul de info. La licee au nevoie si de alte softuri "specializate".

Despre AeL pot sa va spun ca e o platforma de e-learning dar nu foarte "universala" pt. ca mai sunt unele probleme cu Firefoxul sub win sau sub linux. Serverul de AeL e un Suse enterprise server 9.x  personalizat, cu engine-ul in java, .jsp-uri (probabil un tomcat modificat)  si baza de date in postgresql. Ca formate de lectii cica lucreaza cu standardul SCORM, lectiile de la minister sunt niste zipuri cu xml-uri, dar poti sa iti faci si tu lectii sau sa importi materiale diverse in formate web pt. ca totul e bazat pe browserul IE.  Majoritatea lectiilor interactive utilizeaza diferite pluginuri, sunt in flash, cu Java 3D, Cult 3D, VRML si unele lectii nu functioneaza sub linux (desi am instalat toate pluginurile necesare si sub linux). Si pana la urma poate se pot face sa mearga lectiile, dar sub linux nu a functionat procedura de conectare a elevilor si trimiterea lectiilor de catre profesor. Procedura de predare a lectiei este in mod normal
 urmatoarea: profesorul se conecteaza si deschide o sesiune de lucru, elevii se conecteaza la acea sesiune si profesorul le trimite momente de lectie, dar sub linux desi se conecteaza toata lumea, totusi elevii nu pot primi lectii. Aplicatia de administrare (ASM) a elevilor, a profesorilor etc. facuta in java functioneaza perfect si sub linux, doar interfata de lucru bazata pe browser are probleme.

Pana acum am facut numai niste teste asa rapide, dar vara aceasta vreau sa studiez mai mult problema si daca are cineva care a studiat mai mult problema niste solutii sunt foarte doritor sa le aflu.

----- Original Message ----
From: Alexandru Szasz <alexxed la gmail.com>
To: software-liber la googlegroups.com
Sent: Friday, June 13, 2008 4:31:04 PM
Subject: [software-liber] Re: Softul din licee

În data de 13 iunie 2008 16:29, Jani Monoses <jani.monoses la gmail.com> a scris:

> Din cate am aflat exista cel putin 2 firme care au avut sau au soft in
> licee: Softwin si Siveco. Nu stiu daca liceele hotaresc
> de unde cumpara si care suita educationala, de aceea sper ca cat mai multi
> din licee care vad zi de zi aceste programe pot
> comenta mai bine.
>
> Jani

Nu cred că se hotărăște local în privința asta, cred că totul e de la
centru. Dar din ce știu eu profesorii au astfel de programe cu care se
luptă, în special de la Siveco, mașina de făcut bani din învățământul
românesc.