[software-liber] Re: continut planet

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Dum Iun 15 18:35:19 EEST 2008

> E destul de greu s─â decizi a┼ča ce e bun ┼či ce nu, de aceea ceream exemple.

Am dat exemplele care mi s-au parut potrivite.

> Ca să încerc să fiu mai specific, să fie pus pe planet doar postările
> care fac apeluri legate de software liber ? ┼či nu post─âri care descriu

mai degraba ale activitatii grupului, legate de software liber. Cred ca
suntem toti de acord
ca ce lipseste in Romania e activitate de *promovare* si *creare* de sw
liber. Situri de
stiri si tutoriale traduse sunt destule, deci cei care vor sa le citeasca in
romana au unde merge.

> caracteristici interesante ale unui software liber ? sau evenimente ce
> afecteaz─â software-ul liber (chestia cu ODF OOXML de ex.) ?

Ba e ok chestia ODF cu OOXML, de ex daca era planetul activ acum cateva luni
as fi pus tagul
de GSL pe postul in care descriam experienta din comitetul OOXML al
Romaniei. Dar as prefera pe cat
potisbil sa ne limitam la *ce facem noi* . Asfel planetul va reflecta
nivelul de activitate al grupului.
Daca nu va aparea post OOXML va fi pentru ca nimeni din Romania nu  a
pichetat, scris scrioase deschisa
la guvern, tinut o conferinta de presa *aici*. Degeaba traducem ce fac cei
din India sau Brazilia. Ne da impresia
"uite domnule se intampla ceva,e bine" si mergem linistiti si pasivi mai
departe

> Nu prea ar mai fi planet, ar suna mai degab─â ca o chestie de ┼čtiri, nu ?

Pai cam stiri despre GSL si cum promovam FOSS in Romania. Pentru cineva care
vrea sa vada asta, cu evenimente
oameni si grupuri active in tara e exact ce lipseste. Acum nu avem asa ceva,
trebuie pescuit din foruumrile tehnice si
dispersate pe diverse alte situri.

Iar planet si chestie de stiri nu se exclud: planet se refera la format si
cum se acceseaza, stiri se refera la continut :)

Pagina de evenimente (care e acum homepage) sa fie cu anunturi mari pentru
evenimente sau sumar periodaic al progresuluyi,
iar planet posturi care duc la organizarea acestora, sau activitati
permanente. Exemple ipotetice pt planet.

* azi am fost la liceul X.Y din orasul Z. Am gasit 2 elevi, A si B care sunt
dispusi sa tina o prezentare la colegi. Vor cere un media kit si s-au
inscris pe grup.
* saptamana trecuta am instalat linux pe cele 4 calcuri de la  ONG-ul X.
Feedbackul lor de pana aucm este ....

Adica activitati clare de promovare locala, care de obicei le ziceam doar la
o bere si doar la prieteni. Sa fie un feed de stiri din toata tara cu
ACTIVITATE REALA  chiar daca putina :)

Jani