[software-liber] Re: Cine folosește OpenOffice.org în România ?

Lucian Constantin struct_bylighting la yahoo.com
Lun Iun 16 01:22:59 EEST 2008

Răzvan Sandu wrote:
> Până atunci, cum spuneam, m-as multumi să am o lista din care sa rezulte
> ce institutii/firme au instalat OO in Romania. Sunt si ministere pe
> lista ? Cabinete notariale ? Cabinete de avocat ? Administratii
> financiare ? Banci ...

Va fi foarte greu să-i convingi să-ți spună. Cel puțin la mine la
firmă, dacă m-aș apuca să vorbesc în public ce software folosim, sau
mai rău, să spun ce și câte calculatoare avem, m-ar lua ăștia la
alergat rapid. Prevăd că va fi foarte greu să construiești lista, iar
în timpul ăsta cine o accesează rămâne cu impresia greșită că
openoffice.org nu se folosește.

O soluție pe care ți-o sugerez este să cauți și să urmărești
statistici de download. Cel puțin din poziția mea de autor și
maintainer de dicționar de spelling pentru openoffice.org lucrurile
arată foarte diferit. De exemplu, în luna mai au fost peste 700 de
downloaduri de dicționar de spelling, și peste 320 în primele două
săptămâni din luna iunie. Estimez că din ele peste 80% au fost
downloaduri de dicționare openoffice.org (am pe site și alte tipuri de
dicționare). Pagina de download se află la
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=144374 și are în
colțul din dreapta sus un buton intitulat "stats" care-ți dă numărul
de downloaduri de dicționare pe zi/lună/an din toată rețeaua de
mirroruri sourceforge.

Alt punct de download care abia a pornit este http://www.i18n.ro/dictionaries-ro
. Aici se află pachetul add-on de dicționare pentru versiunea 3.0 de
openoffice.org. Diferența între pachetele mele de pe sourceforge și
cel de aici este că acesta din urmă se instalează automat în timp ce
al meu trebuie instalat manual de utilizator (este de fapt același
dicționar). Pronosticul meu este că pe măsură ce ne apropiem de
releasul lui oo.org 3.0 acest contor se va da peste cap.

Ca să nu o mai lungesc, pagina ta lasă impresia că foarte puțină lume
folosește openoffice.org. Vei rămâne surprins cât de neadevărat este.
Nu este la fel de răspândit ca Firefox, însă numărul este uriaș și nu
va face decât să crească pe măsură ce dicționarele și traducerile sunt
definitivate. Dacă vrea cineva să ajute cu ceva sugerez http://narro.i18n.ro
. Vă garantez că o mână de ajutor dată acolo va avea un efect mult mai
profund decât o listă de zece firme.

Lucian
--
http://rospell.sourceforge.net