[software-liber] Re: Cine folosește OpenOffice.org în România

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Lun Iun 16 08:13:21 EEST 2008

Buna ziua,

@Lucian Constantin

Pagina nu este „a mea” - este pur si simplu pagina oficiala romaneasca a
  OpenOffice.org. Mi se pare important ca, in ciuda retinerilor, sa
aflam, macar in mare, ce companii romanesti folosesc OpenOffice.org.

Aici este o nuanta care trebuie sesizata:

a. unele companii folosesc, din motive de pret, OpenOffice.org, cu care
manipuleaza fisiere Microsoft, nu OpenDocument (caz suboptim)

b. chiar si in cazul de la pct. a, nu va fi o problema dacă tu, ca si
colaborator/client, vei trimite acestei companii fisiere OpenDocument:
vor putea sa le deschida usor.

Retineti acest lucru, va rog !

@ Alexandru Szasz

Alex, nu ma consider un mare utilizator de OpenOffice.org (dar nici de
Microsoft Office), pur si simplu fiindca nu fac foarte multa munca de
birou (in sensul clasic).

Compania pentru care lucrez (care are in jur de 1000 PC-uri, ca sa fim
modesti) foloseste OpenOffice.org pe toate aceste calculatoare si
genereaza cu ele OpenDocument. Desigur, pe un numar de PC-uri exista si
MS Office (sub 5%, in general sefi mai conservatori).

Exista cel putin o functie cu care nu am putut sa ne descurcam in
OpenOffice.org: niste tabele-pivot masive, continand statistici de
vanzari pe raioane, create in Excel, care isi extrag datele dintr-o baza
de date Oracle, prin ODBC. Refresh-ul datelor in aceste tabele dureaza
10-15 s in Excel, peste 1/2 ora in OpenOffice.org (în ciuda faptului că
folosim cea mai noua versiune).

Sotia mea (contabilă la o firma mare), cunoscuții mei, unul dintre
avocatii pe care-i cunosc, firma mea personala, etc. folosesc
OpenOffice.org fara probleme.

Numai bine,
Razvan

--
*NOTĂ:* Eventualele fișiere .odt, .ods, .odp, .odb, etc. atașate acestui
mesaj sunt documente în *noul format ISO OpenDocument (ISO/IEC

*NOTE:* This e-mail message may have .odt, .ods, .odp, .odb files
attached. These are documents in *the new ISO OpenDocument file format
(ISO/IEC 26300:2006)*. I kindly encourage you to use this free format
too, because it's an open standard whose acceptance is fastly growing
around the world. For the moment, if you cannot open the attached
documents, please download and install *the free office suite
OpenOffice.org* from http://www.openoffice.org/ - which you can use free
of charge and perfectly legal. I apologize for this time inconvenience !