[software-liber] Re: Sugestie: lobby Linux printre vanzatorii IT din supermarket-uri

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Lun Iun 16 10:31:22 EEST 2008

Jani Monoses wrote:
> Eu am chemat in repetate randuri reprezentanti ai firmelor la
> prezentarile noastre, la apropae toate. O singura persoana a venit. Asa
> e, nu sunt pasionati cum spui tu sau lucreaza cand aveam noi prezentari.
> Multi lucreaza si sambata.
>
> Am inteles acum ce a zis Răzvan, si sunt de acord ca datul de CDuri la
> baietii de la firme e un pas inainte.
>
> Jani

Hello,

Eu gasesc ca distributiile Kiwi, Ubuntu, Fedora, CentOS (in aceasta
ordine) sunt cele mai potrivite (si suficient de populare) pentru unul
din Romania care vrea sa inceapa sa invete Linux de la zero.

Ma gandesc, in primul rand, la cele mai noi versiuni ale LiveCD-urilor -
primul contact.

Dar *ar fi minunat* daca toate aceste distributii (in primul rand Kiwi
si Ubuntu) ar avea smolt inclus by default, functional si *foarte usor*
de accesat.

Ganditi-va cum s-ar desfasura lucrurile: unui baiat, vanzator de
computere la un mare magazin, cu un Live CD in buzunar, i-ar trebui cel
mult o ora ca sa trimita la site-ul smolt toate configuratiile hardware
ale computerelor si laptopurilor din raft - bootand de pe LiveCD.

Va dati seama ce castig *enorm* pentru suportul hardware al
utilizatorilor Linux *din Romania* ?

Va dati seama ce *castig de marketing pentru Kiwi sau Ubuntu* (si pentru
orice alta distributie), care s-ar ridica in statisticile de la
http://smolts.org/static/stats/stats.html (tab-ul OS). CentOS a început
deja să se ridice in statistici...

Realizati seama ce *castig „de marketing” pentru limba romana* (daca
LiveCD-ul respectiv ar fi setat default in aceasta limba), fiindca ne-ar
deveni mai favorabila si statistica de la acceasi pagina smolt, tab-ul
Language ?

Cei care lucrati cu Kiwi, Ubuntu, Mandriva, etc. - se poate face ceva
pentru includerea smolt by default ? Eu lucrez cu Fedora - in Fedora
exista smolt, ne luptam sa ajunga si in Red Hat-ul oficial (si implicit
in CentOS)...

Numai bine,
Razvan