[software-liber] Re: Linux în București

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Lun Iun 16 12:01:28 EEST 2008

2008/6/15 Răzvan Sandu <razvan.sandu la zando.ro>:

> Bună ziua,
>
> Risc o ßntrebare: cum se vede din restul ƣării (ßn special din Cluj,
> unde văd că lume e foarte activă Ɵi implicată) situaƣia din BucureƟti ?
> LUG-uri, ĂźntĂąlniri, etc...

Eu asa vad: sunt mult mai multi entuziasti  Linux si FOSS decat in orice alt
oras si din cauza asta in loc de un grup mai unit exista
insulite de initiativa care concureaza neintentionat pentru atentia si
timpul eventualilor voluntari. Avand in vedere ca Bucuresti este
si orasul cu guvernul si cu oportunitatile mai mari de business, aproape tot
ce am vazut ca s-a pornit acolo are un dublu rol, de multe ori
cel de a face promovare la o firma, un brand, de a face networking, a prinde
proiecte, finantari, etc. Prea putin entuziasm real din pacate.
Am avut ocazia sa intalnesc cativa membri Rosedu acum 2 saptamani si mi se
pare ca e ok ce fac, cel putin la nivelul Politehnicii Bucuresti.
E greu cand sunt prea multe persoane si curente de opinii. Noi aici suntem
poate 4-5 mai activi permanent dar si asa avem destule puncte in care nu
avem
chiar aceeasi parere despre cum ar fi bine sa procedam. Cu cati sunt la
Bucuresti e si mai greu sa pornesti fara un scop clar. Eu cred ca ce e cel
mai important,
fiind ca e o miscare voluntara si bazata pe incredere e ca cei care
'pornesc' sa fie cat de cat cunoscuti si activi in domeniu FOSS. Astfel e
alta atitudinea
celor care se gandesc sa se alature. Daca cineva are un track record de
contributii si arata dedicatie mult mai usor iti vine sa i te alaturi.
Altfel alaturarea e
bazata doar pe grupuri de prieteni si incerdere reciproca dar asta nu lasa
sa se uneasca 'insulitele' .
Si aspectul de prietenie e important. Intalnirile la bere pot uni dar daca e
vorba doar de lamentari despre cat de nasol e serviciul sau MS nu prea se
trece la faza urmatoare.
Si noi ne-am intalnit destul de mult inainte doar la suc/bere, vorbeam de ce
sa incepem dar tot amanam :) Dar odata porniti si odata ce discutiile la suc
erau despre ce urmeaza
sa facem, incet incet s-a pornit.
Deci cred ca in loc de ideea vaga de 'a porni un LUG' sa se incerce ceva
concret cum e un installfest, sprint de traduceri, o prezentare intr-un
liceu sau universitate. Atunci se va
vedea in timp cine la care parte se pricepe mai bine, pe cine se poate conta
si daca are cat de cat succes vor aparea si membri noi. Sunt destui oameni
care ar vrea sa ajute si
sa contribuie dar sunt prea incepatori sa inceapa singuri si e nevoie de
incurajarea si implicarea lor.

La noi doi dintre cei mai activi membri sunt Alin si Stas si ei au 'inceput'
doar in toamna trecuta, venind la primele noastre prezentari.

Jani