[software-liber] Re: Distribuire autocolante prin posta

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Dum Iun 22 21:40:48 EEST 2008

Adi Roiban wrote:
> Salut,
>
> Chiar dacă la prezentare numărul persoanelor a fost redus, pentru
> mine întâlnirea de sâmbătă a fost foarte importantă.
>
> Am consolidat legaturile cu proiectele Fedora si Mozilla în România
> și sper ca rezultatele acestei întâlniri să apară cât mai curând.
>
> Am trecut în lista „Our todo”, acțiunile pe care ar fi frumosă să le
> realizăm după înlâlnirie.
>
> O primă acțiune, ușor de realizat este generalizare distribuirii de
> autocolante prin poștă. Am trecut direct la implemantarea idee și nu
> [...]

Adi,

Legat de autocolante, am câteva observații:

1. Te rog să feliciți călduros persoana care a conceput aceste
autocolante (Nicu Buculei, din câte înțeleg ??). Sunt GENIALE (cel puțin
acela cu certificatul de autenticitate Fedora...) !

2. Vreau să contribui și eu, financiar, cu o mică sumă, pentru
producerea și distribuirea lor. În scopul ăsta, voi trimite scrisoarea
indicată către tine, fiindcă vreau câteva, dar te rog să-mi spui cum pot
suporta *eu* (*cel puțin*) contravaloarea celor comandate (tipărire,
distribuție, etc.). Îndemn și pe alții sa facă la fel !

3. Îndrăznesc să-ți fac o singură sugestie apropos de designul
materialelor propriu-zise: cred că ar fi mult mai eficiente dacă ar
conține nu numai logo-ul software-ului propriu-zis, ci și un text în
română + adresă Web, scurte și relevante.

Spre exemplu, cel cu Firefox - sub sigla cu vulpea aș pune:

Navigator liber pentru Internet       (sau ceva de genul...)
http://www.mozilla-europe.org/ro/

La campania Document Freedom Day din 26 martie, principalul păcat al
steagului cu porumbelul ODF era acela că nu avea inscripționată și
adresa Web http://www.documentfreedom.org

Și DA, dacă mesajul de pe autocolant este bine făcut și *foarte atractiv
vizual*, cred că impactul poate fi *major* în România.

4. Mai aveți vreun exemplar al fluturașului Document Freedom Day din 26
martie (cel format A5, care conținea logo-ul "Liberate Your Documents"
pe o față și un text explicativ pe cealaltă) ?

http://documentfreedom.org/Artwork/ro

Cred că ar fi *foarte* potrivit de tradus în românește și folosit ca
propagandă pentru ODF. Eu aș pune însă tot textul pe o singură față (cu
riscul de a face autocolantul mai mare sau de a folosi un font mic),
pentru ca autocolantul să poată fi lipit. Şi nu aş scrie „Documentele”
cu D mare, arată ciudat.

BTW, bannerele pe care le-am avut în martie, mari si mici, le-am lipit
și răspândit prin ASE-ul din București. Iar steagul îl am la birou, pe
perete, în spatele scaunului. Iar tricourile le port acum. ;-)

Numai bine și felicitari încă odată,
Răzvan