[software-liber] Este posibil recuperarea banilor de pe Vista?

Mar Iun 24 19:30:50 EEST 2008

Salutare,

Pe scurt: am ochit un laptop care mi-ar place, dar vine cu Vista
preinstalat. Eu folosesc exclusiv Linux pe laptop-ul meu, deci ar fi
total inutil și vreau să-mi recuperez banii.

Mai lung (și o scurtă prezentare): eu sunt originar din Timișoara, dar
de 2 ani (și ceva) lucrez în Sibiu. Sunt un entuziast în calculatoare
(se poate spune că am crescut cu ele) și folosesc Linux (Debian Sid -
fără flame vă rog :) de ceva vreme. Am experimentat mai de mult cu
diverse configurații dual-boot (Red Hat, Mandrake), dar de vreo... trei
ani am descoperit distribuția Debian (care mie m-i se potrivește foarte
bine) și acasă folosesc exclusiv Linux.

Din păcate compania la care lucrez folosește aproape exclusiv produse
non-free, iar centrul nu este în țară, deci nici o șansă de promovare
aici :( Acum bateria laptopului meu personal dă semne de oboseală și
oricum cred că e timpul să fac și eu trecerea la 64 biți. În consecință
am ochit un Lenovo R61i cu configurația dorită, dar are Windows Vista
preinstalat.

Pe lista debian-user cineva (din S.U.) a menționat că a reușit
recuperarea banilor după ce a refuzat să accepte licența MS. Pe situl MS
România nu am gasit un exemplar din EULA, dar Google a gasit-o pe
aceasta

http://download.microsoft.com/documents/useterms/Windows%20Vista_Ultimate_English_36d0fe99-75e4-4875-8153-889cf5105718.pdf

unde chiar în al doilea paragraf se spune (traducerea mea): „Folosind
programul acceptați acești termeni [de licențiere]. Dacă nu-i acceptați
nu folosiți programul. În schimb returnați-l la magazin pentru
restituirea banilor sau credit.”

Vă rog, dacă se poate, să mă ajutați cu următoarele informații:

1. Să confirmați că același text apare și în Vista pe calculatoarele
preinstalate din România
2. Dacă a mai încercat cineva așa ceva și ce s-a întâmplat

În condițiile în care foarte multe calculatoare vin cu Windows
preinstalat (și nu prea se oferă alternative), ar fi bine dacă s-ar crea
un precedent (dacă nu există deja) și să-l ducumentăm/popularizăm.
Desigur mulți ar profita pentru a folosi copii piratate de Windows, dar
poate reușim să îndrumăm măcar câteva persoane către software liber.

Vă mulțumesc că a-ți citit până aici ;)

Mersi,
Andrei
(Albert Einstein)