[software-liber] Re: propunere

Ciprian Cucu cucu.ciprian la gmail.com
Vin Mai 30 13:11:45 EEST 2008

Cred ca am provocat o discutie destul de lunga si care a mai si
divagat pe ici pe colo de la subiectul initial.
Fiecare are argumente solide despre ce ar trebui sa fie si pe ce sa
puna accentul GSL. Al meu rămâne faptul că GSL trebuie să promoveze
concepte legate de libertatea informationala (vezi cazul formatului
OOXML, vezi cazul DRM) si SOFTWARE LIBER in general: Open Office,
Firefox si de aici incolo, ajungand la Linux.
Free Software Foundation de exemplu, discută mai mult despre GNU
(nivel general), iar actiunile lor sunt de genul campaign to eliminate
Digital Restrictions Management (DRM), Campaign for OpenDocument,
campaign to promote Ogg si asa mai departe.

Fiecare distributie are oamenii ei - grupuri de utilizatori /
dezvoltatori - care promoveaza distributia si eu vad GSL ca un
organism care ii poate sprijini pe toti, fara a favoriza pe niciunul.
Astfel distributiile se vor dezvolta in functie de puterea si
avantajele fiecareia.

Cum zicea si Jani in mai multe randuri, nu are sens sa dublam
activitatile altora. GSL poate sa-i sprijine cu fiecare ocazie (atat
cat se poate), dar nu cred ca GSL ar trebui sa vina cu initiative
pentru o distributie sau alta, fie ea romaneasca.

Astazi va voi trimite un fisier cu o schemă pe care am gândit-o zilele
trecute despre cum văd funcționarea GSL, bazat pe ce am văzut că se
întâmplă deja si pe ce am mai făcut si eu.