[software-liber] Re: propunere

Alexandru Szasz alexxed la gmail.com
Joi Mai 29 14:38:52 EEST 2008

În data de 29 mai 2008 13:05, robert datcu <robert.datcu la gmail.com> a scris:

> Pana la urma cred in continuare ca promovarea opensource si GPL
> trebuie sa bazeze ori de cate ori este posibil pe romani.
> Puterea exemplului ... Turcii au reusit cu Pardus, francezii cu
> Mandriva, rusii cu Alt, brazilienii cu Dreamlinux si altele, etc. ...

E nevoie de o distribuţie creată de români pentru români ?
Avem noi ceva atât de special încât să fie nevoie de aşa ceva? Cum au să
zicem japonezii sau arabii, pe care i-ar putea interesa să fie de la
instalare scrisul de la dreapta la stânga de exemplu.

Să menţii o distribuţie e un efort extraordinar, infrastructură, bugzilla,
testare, împachetare, distribuţie, etc.

Eu aş fi mulţumit dacă măcar 30% dintre români ar şti ce înseamnă software
liber. Sau măcar să ştie că există! Pentru că impresia generală este că
orice program costă sau trebuie spart.

Aş mai fi mulţumit dacă aş vedea români la lista de programatori ai unui
proiect open source.

Cât priveşte naţionalismul francezilor, nu e un exemplu bun. Eu depun
eforturi mari pentru a traduce programe în română pentru că sunt conştient
că majoritatea românilor nu cunosc engleza suficient ca să se descurce bine
cu un program. Nu o fac din mândrie că sunt român şi vreau să transform
lumea în România.

Avem la îndemână zilnic unelte pentru promovat software-ul liber:
- sugerezi prietenilor, cunoştinţelor alternative gratuite la produse
comerciale
- faci conştienţi oamenii de lângă tine că există programe gratuite, care
pot fi îmbunătăţite de către oricine
- inviţi tinerii programatori să se facă cunoscuţi participând la proiecte
open source, aşa pot ajunge la o bursă, o excursie gratuită, etc
- dai exemple de software liber din care se fac bani din suport, de ex: Red
Hat, soluţii erp, etc, ca să eviţi impresia că dacă programul e gratuit,
atunci şi toţi cei care lucrează la cod n-au şanse să facă bani

www.softwareliber.ro ar trebui să conţină un set de „afişe" cu ce înseamnă
software liber şi ce îţi poate aduce precum am enumerat eu mai sus. Apoi
când este o acţiune, se pot tipări şi lipi pentru a informa oamenii.