[software-liber] Re: Noul server: baikonur.softwareliber.ro

Stas SUSHKOV stas la nerd.ro
Lun Noi 3 08:28:09 EET 2008

Noul server e up configurat in totalitate.
Ar mai fi de configurat postfixu cu spf/dkim/domainkeys si alias-urile
necesare.
In rest avem asa:
[root la baikonur (~/tmp)]# vzlist -a
       VEID      NPROC STATUS  IP_ADDR         HOSTNAME

        101         28 running 192.168.0.101   main.softwareliber.ro

        102         17 running 192.168.0.102   narro.softwareliber.ro

        103         10 running 192.168.0.103   ubuntu.softwareliber.ro

Unde 3 masini virtuale reprezinta intrarile de mai sus.
Serviciile sunt configurate dupa modelul
http://wiki.openvz.org/images/0/0b/Shared_hosting1.png

De fapt chiar un pic mai simplu.
main.softwareliber.ro este hostu cel mai important.
Pe el sta apache configurat cu mod_proxy care va rezolva toate cererile
http catre masinile virtuale din retea. Tot acolo mai sta mysql-ul.
Nu e nevoie sa-si instaleze fiecare masina virtuala cate un mysql (am
zis ca foloseste prea multe resurse pentru a-l clona la greu).
Tot acolo mai sta si Postfix-u de care am scris mai sus. Postfix-ul va
ramane si el unic, deci orice host-uri trebuiesc configurate, vor trebui
puse doar pe main.

Narro.softwareliber.ro e pe fedora 8 (9 inca nu suporta kernel-ul de
openvz din ubuntu). Administrarea deja i-am trimis-o la Alex.

Ubuntu.softwareliber.ro va fi hostu pentru proiectele Ubuntu.ro.
Evident ca pe el ruleaza Ubuntu :)

Din cate am inteles eu. vor mai fi facute inca 2 masini virtuale, una
pentru i18n.ro/diacritice si inca una pentru tlug.ro.
Eu nu stiu cu cine sa iau legatura, rog sa ma ajutati.

Cam atat o fost de comunicat :)

N.B.:
De ce-i asa de complicat totul.
Explicatia e simpla, nu puteam folosi mai multe ip-uri publice decat cel
  acordat initial. Pana la urma nici nu cred ca avem nevoie de mai multe.
--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/