[software-liber] Documente publice in formate publice

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Mie Noi 19 16:14:11 EET 2008

  As vrea sa va propun un proiect, zic eu interesant, legat de ideea lui
Jani Monoses cu adunarea de sabloane OO de aici

http://groups.google.ro/group/software-liber/browse_thread/thread/38840b6c5dba7fc8?hl=ro#

si in continuarea propunerii mele de aici

http://groups.google.ro/group/tic-lobby/browse_thread/thread/f402e3dbed2cb4dc/b1de80c1159702c7?hl=ro&lnk=gst&q=fericel#b1de80c1159702c7

  Ar fi poate chiar ocazia unui test de maturitate pentru miscarea
opensource de la noi, care incearca sa se regaseasca si sa se inchege in
GSL .

  Sunt de fapt doua componente, distincte dar si legate !

1. Punerea pe un server, care ar putea fi chiar cel de la
softwareliber.ro, a unei baze de date cu documentele de utilitate
publica: fisa fiscala, factura, certificatul de casatorie, cererea de
butelie, ...
  Gasiti detalii in cel de-al doilea link, dar bineinteles ca se pot
aduce imbunatatiri . In plus fata de ce am propus acolo, acum as merge
pe neimplicarea autoritatilor . Credeti ca are comunitatea resurse
pentru asa ceva ?

2. Preluarea de teme pentru invatamant pentru interoperabilitatea
documentelor si standarde deschise . Creerea documentelor prin diferite
unelte, nu doar OO, separarea formei de continut, aducerea datelor
intr-un standard XML, fie el cel odf, preluarea lor cu alte unelte
pentru vizualizare sau prelucrare .

  Este importanta si munca de traducere, de promovare, dar a venit
timpul si pentru dovezi concrete ale avantajelor software-ului liber,
deschis, social ! Eu cred ca se vor molipsi si altii si se vor alatura
pe acest drum !

  Sigur, astfel de teme ar trebui sa faca parte din strategia
angajatilor statului platiti pentru asta ! Urmaresc de ani buni acest
fenomen si nu am vazut nicio miscare . Daca gresesc si cunoasteti astfel
de preocupari, va rog sa mi le aduceti si mie la cunostinta !

  Ganduri bune si putere de munca !

Ioan Fericel