[software-liber] Re: Documente publice in formate publice

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Mie Noi 19 16:49:16 EET 2008

2008/11/19 Ioan Fericel <mirabit la gmail.com>:

> [...]
>
> http://groups.google.ro/group/tic-lobby/browse_thread/thread/f402e3dbed2cb4dc/b1de80c1159702c7?hl=ro&lnk=gst&q=fericel#b1de80c1159702c7
>
>  Ar fi poate chiar ocazia unui test de maturitate pentru miscarea
> opensource de la noi, care incearca sa se regaseasca si sa se inchege in
> GSL .
>
>  Sunt de fapt doua componente, distincte dar si legate !
>
> 1. Punerea pe un server, care ar putea fi chiar cel de la
> softwareliber.ro, a unei baze de date cu documentele de utilitate
> publica: fisa fiscala, factura, certificatul de casatorie, cererea de

Mi se pare foarte buna ideea. Ar putea fi hostat in subsectia OO a
software liber
dar si pe ro.openoffice.org. Problema e cum adunam asemenea documente standard?
Nu sunt greu de facut de la 0 de catre cineva care foloseste office
dar sigur sunt
asemenea documente 'in larg' care ar putea fi adunate.

Se pare ca lista aceasta nu are prea multi utilizatori OO (nici eu nu
sunt) ca nu am primit
nici un raspuns :)

> 2. Preluarea de teme pentru invatamant pentru interoperabilitatea
> documentelor si standarde deschise . Creerea documentelor prin diferite
> unelte, nu doar OO, separarea formei de continut, aducerea datelor
> intr-un standard XML, fie el cel odf, preluarea lor cu alte unelte
> pentru vizualizare sau prelucrare .

Acest scop este mai putin clar definit decat cel de la 1. Aici ar
trebui colaborare
intre cei care creeaza unele soft, nu se pot impune doar de comunitate.

Jani