[software-liber] Re: Documente publice in formate publice

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Mie Noi 19 18:51:46 EET 2008

>  numai să găsesc o soluție simplă și rapidă pe
> openoffice.org.ro pentru asta.

  Nu-i graba, nu trebuie maine ! Ideea dospeste de ani de zile, acum am
simtit ca s-ar putea materializa . Nu inseamna ca trebuie sa mai
asteptam cativa ani ! Dar e bine s-o facem ardeleneste, s-o intoarcem pe
toate fetele ...

  N-as vrea nici sa implicam openoffice.org in gazduire .

  Ce-am gandit eu nu inseamna doar formatul de fisiere office ! Este
vorba in primul rand de standardizarea anumitor formate de date,
specifice multor domenii, in XML, prin definirea unor scheme (xsd) clare
si cat mai "unanim" acceptate . Unele se pot prelua de la altii mai
avansati, altele adaptate, altele facute noi . Procesul de adoptare a
unei scheme poate fi de durata, daca vor fi mai multi participanti la
"negocieri" !

  Apreciez openoffice pentru pionieratul in domeniul standardelor
deschise, dar personal nu m-am lamurit inca de interoperabilitatea
datelor din odf . Ar fi bine sa-si spuna parerea cei care cunosc mai
bine aceasta structura si sa comentam daca content.xml ar putea sa se
plieze corect pe xsd-ul unui document  pe care sa-l poti vizualiza in
browser cu un xsl, sau din care sa scoata  cei de la RAR automat seria
masinii !
  In openoffice este implementat si XForms, caruia eu ii vad un mare
viitor ! Aici stiu sigur ca este aplicat altfel decat standardul Mozilla
! Trebuie studiat, sunt teme de la punctul 2 .
  Eu sper sa-si dea cu parerea tot mai multi din cei care cunosc foarte
bine anumite domenii, cat si din cei care vor sa invete !

  Adunam informatii, adunam oameni , facem planul de bataie: ce
structura ar trebui sa aiba site-ul, ce server s-ar potrivi, cine-i cu
sapa, cine-i cu mapa !