[software-liber] Re: Propuneri pentru site-ul/comunitatea softwareliber.ro

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Sâm Noi 22 17:51:26 EET 2008

>  Jani, atitudinea asta mie nu mi se pare corecta ! Cred ca am mai spus-o !
>
>  Cum vezi proiectul GSL peste un an, peste zece ? Te vezi mereu
> strigand, ca-n piata:  hai la Linux, hai la  Firefox, hai  la ...  cea
> mai buna marfa ... gratis ?

Nu avem de unde sti unde va fi GSL intr-un an sau zece. Oricum nu de gratis
era vorba, tocmai ideea de libertate si transparenta e pe care punem accentul.

>  Pana la urma nu pare nearticulata aceasta pozitie de a promova Ubuntu
> Linux si a spune in acelasi timp despre Canonical ca e treaba lor sa se
> promoveze ? E un exemplu la intamplare .

Ba e treaba lor, si o fac foarte bine. Cand vom vedea alte produse care ne plac
si le gasim utile pentru public le vom promova, fiecare dupa propriul gust.

>  Eu insist sa spun ca pacatul cel mai mare al atator alte initiative de
> inchegare a comunitatii OSS de la noi, trecute in istorie, a fost tocmai
> aceasta rupere de mediul business, de realitate pana la urma !

Un aspect a realitatii poate. O alta parte e utilizatorul de acasa
care nu are nimic
cu solutii entreprise sau suport prin telefon sau programe de facturi, etc.
Cine scoate profit din FOSS sa puna mana si sa promoveze sa nu se astepte
la asta de la un grup de voluntari :)

Mediul business o duce bine mersi. Cine nu foloseste FOSS in business
fie e incompetent si nu e taskul nostru sa invatam departamentele IT din firme,
fie e multumit de solutiile comerciale, si atunci bravo lor.

E un teritoriu pentru o firma de consultanta soft nu pentru un grup de
soft liber.
Special avem soft liber si nu open source in numele grupului.

> inseamna doar hobby, adolescenta, razvratire, hippie ? Eu sper sa
> ramaneti/ramanem dincolo de asta, chiar daca poate peste 5 ani o sa fiti
> angajati la M$ !

Nu cred ca vreunuia din noi i-a trecut prin cap sa se angajeze la MS.
Majoritatea nu suntem nici adolescenti, nici razvratiti, nici hippie.
Nu ar strica sa fie mai multi adolescenti implicati, de aceea incercam
sa promovam in scoli si pentru acasa.

Avem resurse limitate si le folosim pentru sarcinile prioritare. Nu inseamna
ca nu sunt de acord cu ce ati zis, dar nu e scopul principal al grupului.

Nu oprim pe nimeni sa faca legatura sau sa promoveze FOSS in business
si sa ne 'agete' inapoi in realitate. Va oferiti? Se ofera cineva? Dar
trebuie ceva
mai mult si mai organizat decat puse linkuri la firme de IT care
intamplator au si
cateva servicii linux pe pagina grupului.

>  Poate ati mai citit-o, aceasta frumoasa prezentare a lui Roberto:
>
> http://roberto.ro/articole/comunitati-linux-totusi-ce-s-a-intamplat/#comment-901

prea lunga, nu am rabdare s-o citesc :)

>  !
>
>  Si as vrea sa demonstrati ca acest grup va fi altfel, ca a invatat din
> trecut si ca este mereu dispus sa invete si sa se perfectioneze !

Incercam

Jani