[software-liber] Re: Propuneri pentru site-ul/comunitatea softwareliber.ro

Lucian Constantin struct_bylighting la yahoo.com
Dum Noi 23 02:28:01 EET 2008

Ioan Fericel wrote:
>   In ce fel vedeti ODF-ul ?

Să încerc să răspund. Cea mai mare aplicație a lui ODF la ora actuală
este următoarea: spargi textul în cuvinte și trimiți cuvintele unul
câte unul la un speller. OpenOffice.org are suport de cea mai bună
calitate la capitolul ăsta. Este o aplicație de foarte mare interes
atât în cadrul businessurilor, cât și pentru utilizatorii de acasă.
Sunt sute de descărcări săptămânale de dicționare românești de
openoffice.org.

> Aveti experiente cu cazuri cand DATELE  continute in DOCUMENT
> trebuie preluate de catre Y in baza lui de date ?  Cum procedeaza ?  Se
> practica metoda culegerii manuale inca sau se folosesc oarece prelucrari
> automate ?

Păi care-i problema? Este un format XML, cât timp îi cunoști structura
poți extrage din el ce și cum vrei. Nu cred că mai culege cineva în
industrie datele manual. Doar atât că trebuie să angajezi
programatori.

>   Insist pe aceste lucruri fiindca aici este marele castig al
> standardelor deschise - interoperabilitatea .  O folositi, puteti , va
> rog, sa dati niste exemple ?

Oamenii au învățat să fie interoperabili cu mult înainte să apară ODF.
Dau ca exemplu TCP/IP și HTML. Aș insista mai bine pe aspectele umane
ale ODF-ului, de exemplu suportul pentru diacriticele corecte,
spellingul, despărțire în silabe, dicționare de sinonime, publishing,
ușor de folosit, gratuit, etc.

Lucian
--
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Dictionaries#Romanian_.28Romania.29