[software-liber] Re: Propuneri pentru site-ul/comunitatea softwareliber.ro

Dum Noi 23 09:55:23 EET 2008

On Sat,22.Nov.08, 16:28:01, Lucian Constantin wrote:

> Să încerc să răspund. Cea mai mare aplicaţie a lui ODF la ora actuală
> este următoarea: spargi textul în cuvinte şi trimiţi cuvintele unul
> câte unul la un speller. OpenOffice.org are suport de cea mai bună
> calitate la capitolul ăsta. Este o aplicaţie de foarte mare interes
> atât în cadrul businessurilor, cât şi pentru utilizatorii de acasă.
> Sunt sute de descărcări săptămânale de dicţionare româneşti de
> openoffice.org.

Nu văd legătura cu ODF.

> Oamenii au învăţat să fie interoperabili cu mult înainte să apară ODF.
> Dau ca exemplu TCP/IP şi HTML. Aş insista mai bine pe aspectele umane
> ale ODF-ului, de exemplu suportul pentru diacriticele corecte,
> spellingul, despărţire în silabe, dicţionare de sinonime, publishing,
> uşor de folosit, gratuit, etc.

Din nou, nici o legătură cu ODF.

În opinia mea punctul forte ODF este interoperabilitatea. Dacă documente
importante sunt publicate doar în formate închise rezultă că mulți
oameni vor fi nevoiți să instaleze programe proprietare (în majoritatea
cazurilor piratate).

Faptul că *aplicațiile* care lucrează cu ODF (OpenOffice.org, Abiword,
...) sunt și bune și gratis nu spune nimic despre calitățile ODF.

Salutări,
Andrei
(Albert Einstein)
Un ataşament non-text a fost şters...