[software-liber] Re: Propuneri pentru site-ul/comunitatea softwareliber.ro

Rzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Lun Noi 24 10:40:50 EET 2008

Stas SUSHKOV wrote:
> Salut, o cam luat-o razna subiectul.
>
> Deci softwareliber.ro e doar o singura chestie, si anume asta:
> http://www.softwareliber.ro/about/
>
> Cei care sunteti in bussines, si aveti ideii si propuneri, va rog
> frumos sa veniti cu ele doar in calitatea de persoane ce se propun sa
> ajute iar softwareliber.ro sa va fie partener. Toate dintr-un simplu
> motiv, la momentul actual suntem cateva persoane in grup care tin
> totul in spatele lor. Aceste persoane nu fac bani din
> softwareliber.ro si nici nu striga in gura mare cine sunt,
> [...]

Salut, Stas,

Mai întâi, dă-mi voie să mă prezint: Răzvan Sandu, 39 ani, inginer. Sunt
„patronul” ;-) ZANDO COMPUTER (o firmă formată din mine și soție).
Neoficial, îți pot spune că sunt și administratorul de rețea al Grupului
MOBEXPERT, dar nu vreau să se știe public acest lucru (și n-are legătură
pasiunea mea pentru cu software-ul liber).

Din răspunsul tău de mai sus, am dedus că propunerile mele te-au
supărat, așa că îți răspund personal.

În primul rând, îmi cer scuze și regret dacă mail-ul meu nu a sunat
bine: nu numai că nu făceam o critică la softwareliber.ro, ci
dimpotrivă, mi se pare o inițiativă excelentă și fac tot ce pot să îl
ajut, dezinteresat.

Despre blogul meu, pe care vă rugam să-l agregați:
Cei mai vechi (gen Jani, pe care îl cunosc personal) îți pot povesti că
sunt - fără modestie - prima persoană din România care a făcut agitație
publică pro-ODF și anti-OOXML; făceam acest lucru și prin intermediul
unui blog care era la http://rsandu.myblog.ro. Împreună cu Jani, am
devenit membri ai CT210 și am participat direct la dezbaterile
pro/contra OOXML.

Poți vedea discuțiile căutând „ODF” și „OOXML” în arhivele listei de
discuții TIC-Lobby din mai 2007 - iunie 2008. Din păcate, vechiul blog a
dispărut, cu materiale, cu tot, odată cu ISP-istul; cum nu aveam un
backup, încerc să refac acum unele materiale pe noul blog de la
http://razvansandu.zando.ro

Am încredere că cel puțin Jani mă va „recomanda” și îți va spune lucruri
bune despre mine   >:D<  .

Despre contribuții:

Nu-s webdesigner și nici programator, dar, în afară de materialele
despre ODF, am încercat să contribui cu câteva lucruri „de marketing”:

- vei întâlni numele meu pe majoritatea forumurilor LUG-urilor din țară
(„rsandu”);

- am scris unele articole despre Linux în PC Magazine România (v.
link-uri pe actualul meu blog http://razvabsandu.zando.ro)

- am tradus (parțial) licența GPL 3 în românește;

- am tradus petiția NoOOXML în românește http://www.noooxml.org/petition-ro

- am și alte contribuții la NoOOXML.org și mențin o legătură directă cu
cei de acolo;

- am tradus în românește articolul lui Richard Stallman „We Can Put An
End to Word Attachements”
http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.ro.html

- am ajutat (și mai ajut uneori) la traducerile facute în Narro de
echipa lui Alex Szasz;

- lucrez ca beta-tester pentru Fedora;

- am încercat și încerc să fac publice *în România* inițiatice cum sunt
http://www.digistan.org/hague-declaration:ro și http://openparliament.eu
(ultima petiție am tradus-o în românește și le-am trimis-o, dar n-a
apărut pe site).

Cât despre alte materiale, cum ar fi o introducere la OpenDisc pentru
pus pe softwareliber.ro, o fac *cu placere* ! De altfel, am tradus CD
sleeve-ul și l-am trimis autorului (sper să-l pună pe site).

Cred că softwareliber.ro poate avea un rol *crucial* în România: acela
de agregare a muncii depuse de multe grupuri disparate (LUG-uri, firme,
persoane), astfel încât să oferim un „punct central de start”
utilizatorului român care vrea să renunțe la Windows !

Observ că foarte multe persoane și firme folosesc software liber, dar nu
știu unii despre alții ! Putem face ceva ca să ne cunoaștem reciproc ?

Cu prietenie,
Răzvan
--
*NOTĂ:* Eventualele fișiere .odt, .ods, .odp, .odb, etc. atașate acestui
mesaj sunt documente în *noul format ISO OpenDocument (ISO/IEC

*NOTE:* This e-mail message may have .odt, .ods, .odp, .odb files
attached. These are documents in *the new ISO OpenDocument file format
(ISO/IEC 26300:2006)*. I kindly encourage you to use this free format
too, because it's an open standard whose acceptance is fastly growing
around the world. For the moment, if you cannot open the attached
documents, please download and install *the free office suite
OpenOffice.org* from http://www.openoffice.org/ - which you can use free
of charge and perfectly legal. I apologize for this time inconvenience !

Un ataşament non-text a fost şters...
Nume: razvan_sandu.vcf
Tip: text/x-vcard
Mărime: 419 octeţi