Noul server: baikonur.softwareliber.ro

Stas SUSHKOV stas la nerd.ro
Vin Oct 31 14:01:33 EET 2008

Salut,
Dupa ceva discutii cu Adi, am inteles ca server-ul va trebui configurat
sa fie ceva mai mult decat un simplu server web/mail.
Adi mi-a explicat ca in grup sunt (si probabil vor aparea mai multe)
proiecte care necesita suport hardware (server fie el web fie masina de
compilat pachete fie parte din cloud computing :]).
Adi m-a rugat sa ma uit pentru o solutie de virtualizare!

Astazi am povestit cu Cristi de la ccd.utcluj.ro de la care am primit
urmatorul raspuns in privinta virtualizarii pe linux.
Mi-a propus sa folosim OpenVZ [1], fiind mai rapid decat Xen (adica si
mai rapid decat KVM promovat de Ubuntu) si cat de cat stabil pe
platforma Ubuntu 8.04 (aceasta o sa fie folosita si este pusa deja pe
baikonur [2]). Citind si mai povestind, am inteles ca OpenVZ poate fi
folosit drept Jail-ul de la FreeBSD [3], solutie care mi se pare
perfecta pentru ce cerinte mi-a prezentat Adi.

Astept pareri. Daca suteti de acord cu solutia propusa, atata timp cat
mai sta server-ul in mini-data-centrul din camin [4], voi pune OpenVZ
(cel mai sigur in weekend-ul asta).

P.S.: Partitia primara pentru date pe server e de 50G, pe care voi si
muta containerele de la OpenVZ. Deci spatiu pare sa fie! Server-ul e
momentan inca gol, si pare-se ca e bine ca nu m-am grabit sa bag
celelalte pe el...

N.B.: Softwareliber.ro, a fost mutat ieri pe un serviciu DNS
independent[5], care ofera posibilitatea de administrare a DNS-ului
multi-users. Adi daca mai este cineva de incredere, si doritor, se poate
da acces pentru administrare.

[1]: https://help.ubuntu.com/community/OpenVZ
[2]: baikonur.softwareliber.ro
[3]: http://en.wikipedia.org/wiki/FreeBSD_jail