[software-liber] Licenta/licente sit

Stas Sushkov stas la nerd.ro
Mie Sep 10 08:54:39 EEST 2008

2008/9/10 Andrei Popescu <andreimpopescu la gmail.com>:
> Salutare,
>
> Pentru cei care se ocupa de sit, vă rog să clarificați ce licență se
> folosește:
>
> * softwareliber.ro (== www.softwareliber.ro):
> „Informațiile de pe acest site sunt distribuite sub termenii licenție
> publice."

Momentan nu ne-am decis (din cate stiu eu asupra licentei, insa cred
ca vom ramane asupra cc3 by-nc-nd).
Faza e ca softwareliber.ro e planuit sa treaca in curand prin niste
transformari majore, insa din lipsa de timp, se cam stopeaza
lucrurile.

> Cu excepția micii greșeli de ortografie (pe care am observat-o doar acum
> cănd am copiat textul) ar fi ok, DAR:
>
> * incearca.softwareliber.ro are logo-ul [CC some rights reserved]
>
> Care drepturi sunt rezervate, adică ce variantă și ce versiune CC se
> folosește?

La momentul crearii incearca, nu exista decat in schite adresa paginii
CC3/ro, si asa a ramas, urmeaza sa actualizez link-ul la CC3 by-nc-nd
E un bug mai mult, nu greseala :)

> * camp.softwareliber.ro:
>
> „Ceva drepturi rezervate. Majoritatea conținutului poate fi folosit
> conform licenței CC 3.0"
>
> „Majoritatea" e foarte vag (ce se poate și ce nu se poate folosi?), iar
> „licență CC" este iarăși vag. E vorba de CC-BY sau CC-NC-ND...

Pagina e sub CC 3.0/ro by-nd-nc, pentru ca actualizasem cand am pus pozele.
Nu stiu ce-ai vrea sa fie mai mult? Din cate am vazut eu, majoritatea
au acelasi link fara probleme. Si este inteles ca simplu, sa nu vinzi
cei pe acolo, sa nu reinventezi roata :) In rest foloseste!

> * planet.softwareliber.ro [*] nu specifică nimic legat de licențe, deci
> se poate presupune că e la liber. Dar conținutul provine din diverse
> bloguri unde fiecare autor își păstrează (sau nu) drepturile!

Aici trebuie discutat, insa in principiu, planet faca parte din tot
softwareliber, si deci va avea aceeasi licenta sau, ... nu stiu inca.

> [...]
> părți (situl www, wiki, notele de lansare) nu au avut o licență clară
> iar acum se fac eforturi pentru remediere. În cazul notelor de lansare
> au căutat în istoricul din SVN pe toți cei care au contribuit și le-au
> cerut la fiecare în parte acordul pentru licență. Problema e că unii au
> introdus modificări primite de la alte persoane (ex.  traducători), iar
> alții nu mai pot fi contactați de loc.  Părțile respective vor trebui
> rescrise. În cazul wikiului situația e mult mai complicată.
>
> [*] poate adresa ar trebui să fie planeta.softwareliber.ro cu o

Ce presupui o redirectare spre planet.s.ro?

> [**] există conceptul de „licență publică" în România? E posibil să se
> numească cu totul altfel...

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ro/
Da exista!

> Salutări,
> Andrei
> --
> If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
> (Albert Einstein)

In principiu si la noi e ca la Debian, licentele puse, au fost o
decizie pur personala, deci imi cer scuze daca am gresit ceva.
Per total, in grup nu s-a ridicat si nici nu s-a decis problema
respectiva, pana in momentul de fata. Deci vom cauta prin istorie si
vom remedia :)

--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/