[software-liber] Re: Licenta/licente sit

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Mie Sep 10 16:18:44 EEST 2008

> Alt exemplu ar fi pe planet. Nu-mi doresc sa ma trezesc cu mesaje gen
> "Vreau sa-mi scot blog-ul din agregator, pentru ca tutorialul meu a
> fost plagiat prin intermediul planet-ului dvs. care spune ca orice
> poate fi modificat si republicat!" :-/. Asa pastrez originalitatea si
> dreptul de a nu plagia. (Repet e o problema foarte raspandita in
> romania, sunt blogger de ~2ani, si m-am ciocnit personal cu astfel de
> situatii....)

Da, stiu la ce te referi, dar clauza de atribuire (BY) din CC acopera asta.
Si atunci nu mai e plagiat ci redistribuit legat cu mentionarea referintei.
In rest ci care isi fac blog doar pentru adsense sau egoboost nu-s genul
de persoane care tin cont sau stiu ceva de licentiere deci orice am pune
pe ei nu ii afecteaza.

Eu cred ca de ex preluarea de cineva peste un an ale unor articole din
incearca si updatarea
sa descrie ultima versiune a aplicatiei si adaugarea de un screenshot extra
e un motiv bun
pentru a le publica cu licenta care permite redistribuire.

> mai
> >

> Personal cred ca poti distribui materiale sub licenta pe care ti-o
> doresti personal, iar articolul pe care-l scrii sigur nu doresti sa
> fie plagiat!!!

Asta e clar, fiecare licentiaza propriile posturi pe blog cum crede.

Doar pentru site si un eventual wiki va trebui sa ajungem la o licenta
comuna.

Oricum e bine ca ai pus ND la inceput ca precautie, se poate trece usor la
ceva mai putin
restrictiv, pe cand invers ar fi fost mai problematic :)

Jani