[software-liber] Re: Licenta/licente sit

Stas Sushkov stas la nerd.ro
Mie Sep 10 23:19:41 EEST 2008

2008/9/10 Andrei Popescu <andreimpopescu la gmail.com>:
> ??? Și ce ar trebui să citesc acolo? Că GFDL are probleme (asta o știam)
> și este incompatibilă cu GPL (asta n-o știam)? GFDL este o licență
> destul de controversată și recunoscută ca având diverse probleme (vezi
> ce scrie despre secțiunile invariabile, copiile transparente și
> problemele cu copii tipărite). Doar argumente suplimentare pentru a
> evita proliferarea de licențe (interesant că FSF predică dar nu practică
> acest principiu) și a nu diferenția între cod și non-cod.

Andrei te rog frumos sa fii mai atent la detaliile din discutii, ai
scris 3 mail-uri care nu au adus nici-un argument si nici-o opinie
explicita in afara de faptul ca sustii cele propuse de Nicu, lucru
care nu l-a negat momentan nici-un participant la discutia respectiva.

Iar detaliile ce se doreau discutate, erau anume faptul ca nu incercam
sa licentiem cod, ci continut.
Licentele de pe wikipedia trimise intr-un mesaj anterior au fost
trimise cu scopul de a exemplifica ca exista trasa deja o linie intre
cod si non-cod si nu aceasta problema ar trebui sa ne preocupe ci
faptul sub ce drepturi vom distribui continutul nostru.
- GPL este o licenta creata special pentru a licentia distributia codului:
"The GNU General Public Licence (GNU GPL or simply GPL) is a widely
used free software licence"
- GFDL este o licenta conceputa pentru distributia documentelor:
"The GNU Free Documentation License (GNU FDL or simply GFDL) is a
copyleft license for free documentation [...]
The GFDL was designed for manuals, textbooks, other reference and
instructional materials, and documentation which often accompanies GNU
software. However, it can be used for any text-based work, regardless
of subject matter. For example, the free online encyclopedia Wikipedia
uses the GFDL for all of its text."

Asta e tot ce vroiam sa explic.
Deci daca nu se mai doreste adaugata nici-o cerinta la urmatoarele expuse:
- vrem sa punem piedici unor raufacatori care vor plagia continut? ma
tem ca orice licenta am pune, libera sau ne-libera nu va face nici o
diferenta;
- vrem sa facem viata mai usoara celor care vor sa raspindeasca ideile
noastre (si implicit sa ne ajute pe noi)?
- vrem sa contribuim la educarea publicului larg asupra libertatii?

propun sa incheiem discutia prin algerea licentei ce o vom folosi in favoarea:
CC-BY-SA: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ro/

--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/