[software-liber] Re: primul rezultat la cerere

oprea lucian oprea.luci la gmail.com
Mie Apr 1 23:28:25 EEST 2009

Salut,

Desi au mai raspuns si altii vin cu argumentele mele de ce este nevoie de o
astfel de actiune:

1. Numarul de licente si/sau de distributii gratuite utilizate intr-o
institutie - mai mult ca sigur ca informaticienii din aceste institutii au
cel putin un server pe linux
2. Costul achizitionarii solutiilor Microsoft si nu numai
3. Efectuarea unui calcul comparativ intre suma data pe solutiile Microsoft
+ training angajati si costul pentru utilizarea unei distributii gratuite
Linux + training angajati
4. Estimarea sumei pe care o institutie ar fi putut sa o economiseasca daca
ar fi utilizat soft gratuit (idee reeditata)
5. Posibilitatea de a afla ca o institutie ar putea avea un numar suficient
de calculatoare pe care ruleaza distributii gratuite (cazul unei unitati
scolare din Iasi care are Ubuntu intr-un laborator).
6. Oferirea unor informatii cat mai precise catre presa referitor la costuri
si numar de distributii Linux utilizate

Referitor la caietul de sarcini de contrazic deoarece stiu sigur ca acolo se
trece ceea ce doreste beneficiarul. Un exemplu: s-a intamplat acum cateva
luni cand la o licitatie deoarece in caietul de sarcini era trecut ca SO
Vista, o firma din afara Romaniei care participa la aceasta licitatie, a
facut contestatie si termenul de Vista a fost scos din acel caiet.

Lucian,

În data de 31 martie 2009, 19:07, Răzvan Sandu <razvan.sandu la zando.ro> a
scris:

> Întrebarea mea e: ce urmăriți să aflați sau să dovediți?
>
> Vreți să aflați cine implementează soluții software Windows stupide? Sau
> cât au cheltuit cu licențele, ca să le arătați că puteau face economie
> instalând Linux? O să ne răspundă că „Linux nu corespunde dpdv al cerințelor
> tehnice” sau „al caietului de sarcini”...
>
> Răzvan

Lucian Oprea
Telefon: 0745 592602