[software-liber] Re: primul rezultat la cerere

oprea lucian oprea.luci la gmail.com
Joi Apr 2 23:52:09 EEST 2009

Salut,

De acord cu modalitatea de creare a unui caiet de sarcini. Asa se intampla
si nu vom putea sa schimbam aceasta modalitate decat daca acest caiet de
sarcini este scris de unul dintre noi :)

Ideea e ca trebuie sa avem noi o idee clara despre:
- cat de utilizat este softul gratuit,
- daca cel/cei care il utilizeaza sunt constienti de acest lucru
- locul proprice de unde s-ar putea incepe demersurile pentru ca acesta sa
fie utilizat
- numarul aproximativ de utilizatori.

Eu as dori sa am niste raspunsuri aproximative la intrebarile de mai sus,
dar ... nu le am.
Acest lucru se datoreaza faptului ca:
- sunt putine persoane ca noi care utilizeaza aceste softuri din motive
cunoscute
- de cele mai multe ori oameni spun ca o aplicatie gratuita este mult mai
slab calitativ decat una contra cost
- multe persoane isi fac probleme ca pentru softurile gratuite daca
intampina o problema nu are de la cine sa obtina ajutor
- prefera sa utilizeze aplicatii pirat deoarece legea este destul de
permisiva si stiu ca "nu sunt prinsi"
- fenomenul de "turma": daca vecinul utilizeaza aplicatia X eu de ce sa nu o
utilizez
si nu in ultimul rand cei mai multi utilizatori nu cunosc aceste aplicatii.

Lucian,

În data de 2 aprilie 2009, 00:11, Răzvan Sandu <razvan.sandu la zando.ro> a
scris:

> Bună ziua tuturor,
>

> Nu contest utilitatea demersului, vroiam doar să aflu și eu CE urmărim,
> exact...
>
> Cât despre caietul de sarcini, persoanele cu experiență în organizarea și
> câștigarea licitațiilor dâmbovițene știu că (virgulă) caietul de sarcini se
> face descriind un anumit produs dorit (deja existent și tocmit în
> prealabil), nu invers.  ;-)
>
> Metoda se cunoaște „pe larg” și prin Statele Unite - vezi cele scrise de
> Rob Weir despre „șocanta asemănare” între standardul ISO OOXML și formatul
> [...]

Lucian Oprea
Utilizati soft liber - http://softwareliber.ro