[software-liber] Re: Soft pentru alegeri

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Mar Apr 14 14:44:35 EEST 2009

Salut,

2009/4/14 Lucian Adrian Grijincu <lucian.grijincu la gmail.com>

> Salut,
>
> Statul nostru cumpără software pentru alegeri în valoare de aproape 1
> milion de euro, sau cel puțin așa raportează presa [0].
> Softul pentru euroalegeri este de patru ori mai scump decât în 2007
> când era /doar/ 252.000 €.
>
> Trecând peste sumele astea enorme, aveți vreo idee ce ar trebui făcut
> pentru a obliga firmele să lanseze produsele făcute pentru stat,
> plătite din banii contribuabililor ca open-source? Întreb aici pentru
> că am văzut că există și abonați cu studii juridice.

Pana majoritatea lumii nu stie ce e open source, nu exista nici o presiune
asupra firmelor si institutiilor publice sa se conformeze. Mai ales ca nici
in
randul lor nu e prea cunoscuta toate ideea.
Deci singura solutie rezonabila care o vad e promovarea open source, prin
scoli, prezentari
pt public si printre cunostine.
Iar cand vine vorba de institutii incercat inainte cu softuri mai putin
complexe si mai des folosite
decat cele de alegeri, cum sunt cele facute de diverse ministere si care
merg doar in windows.

Acel 1 milion de euro e mai putin decat se cheltuie pe licente windows si
office in scoli intr-un judet
in cativa ani.

Jani