[software-liber] Re: Planuri de viitor pentru GSL

roberto robert.datcu la gmail.com
Lun Apr 27 18:55:11 EEST 2009

Nu fac parte din GSL si nici nu am de gand, insa urmaresc de ceva vreme
lista.
Felicitari Jani Monoses ca a pus un pic piciorul in prag si fara a fi cu
suparare, prezint mai jos cateva randuri care sper sa nu supere pe cineva.

In umila mea opinie, asta ar cam trebui sa se intample:
1. organizarea juridica a GSL (ONG, fundatie, asociatie, etc sau cum sunt
nominate in lege) , cu mai multe scopuri:
- atragerea de sprijin material (sponsorizari, 2%);
- reprezentare in fata administratii locale si centrale, institutii de drept
public si privat, sociateti comerciale, alte ONG-uri nationale si din afara

- delimitarea fata de statutul actual de mail-list

OBIECTIV: STARETEGIC
TERMEN: ASAP
TO DO:
- gasire jurist/sprijin juridic
- demersuri pentru infiintare - sediu, statut
- identitate grup - la ce foloseste si care este scopul acestui grup
- resurse existente/puse la bataie - oameni, bani, tehnica

2. stabilirea unei conduceri provizorii, organizarea unor alegeri, crearea
unui statut si unei modalitati de alegere a conducerii, cu termene si reguli
precise
- nu trebuie sa lipseasca un jurist (platit - asa cum s-a spus mai sus, sau
adept al miscarii), un responsabil PR, un responsabil cu site web/resurse
tehnice, un coordonator de proiecte, un presedinte si un secretar general
care sa ii tina pe toti laolalta

OBIECTIV: FOARTE IMPORTANT
TERMEN: ASAP
TO DO:
- un organizator al alegerilor, care sa nu candideze
- stabilirea unei organigrame
- stabilirea unor reguli privind cine, cum, in ce conditii, pentru cat timp
este ales
- fise de post pentru conducere - stabilirea de responsabilitati dar si
atributii

3. patrunderea prin lobby, discutii formale si informale in universitatii /
facultati / licee, plecand de la cele care au discipline tehnico-economice
(politehnica, studii economice, arhitectura) si formarea de grupuri de
intiativa locale
- gasirea de studenti/elevi reprezentativi care sa se implice in activitatea
grupului si promovarea ideilor la nivel local (facultate, liceu, etc.)
- gasirea daca se poate si de cadre didactice in situatia de mai sus
(preparatori, asistenti - sunt mai tineri, mai deschisi)

OBIECTIV: IMPORTANT
TERMEN: MAX 6 LUNI
TO DO:
- nuclee de intiativa la nivel de universitate/lice/oras
- intalniri locale, schitare planuri locale
- plan national
- feedback pe o revista/newsletter/site al GSL

4. organizarea in toate centrele universitare din tara, macar o data pe an a
unor sesiuni de prezentari, pe modelul eliberatica (filosofie si propaganda
oss dar si dezbateri tehnice) si
o data de an a unei tabere nationale, de preferat in vacanta universitara de
vara

OBIECTIV: IMPORTANT
TERMEN: 6 LUNI
TO DO:
- coordonatori de proiect
- programe prezentare (teme, lectori, resurse)
- bugetare timp si bani
- feedback pe o revista/newsletter/site al GSL

5. stabilirea unor obiective anuale si programe de lucru pe echipe de lucru
- traduceri, programare, artwork, creare de CD -uri in genul OpenDisc,
liantul/unirea diferitelor grupuri si grupulete, etc.

OBIECTIV: FUNCTIE DE ECHIPA/PRGRAM
TERMEN: ALOCAT, BUGETAT
Exemplu
Dezvoltare Kiwi Linux (sau o distributie autohtona) ca solutie pentru mediul
academic; in paralel, continuare amuncii la OpenDisc.

Cam asta este ceea ce cred. Daca GSL reuseste sa depaseasca conditia de grup
obscur pe o lista, poate deveni un factor liant pentru ceea ce inseamna oss
prin Romania.

Cu scuze pentru deranj,
Robert

--