[software-liber] Re: Cum vad eu viitorul GSL

Stas SUSHKOV stas la nerd.ro
Lun Apr 27 23:40:33 EEST 2009

On Mon, 2009-04-27 at 23:12 +0300, Jani Monoses wrote:

> 2009/4/27 Stas SUSHKOV <stas la nerd.ro>
>
>         Eu așa văd GSL:
>         * Cel mai strong și mai cool LUG din România
>          * Activități, TechTalk-uri, IRC, Forumuri
>         * Promovare prin activitățile noastre a FLOSS-ului
>         * ONG-urile sunt trecătoare, deci legăturile cu ele nu sunt
>         prioritare
>         * Forma juridică, relevantă doar pentru unele cazuri și i-o
>         las oricui
>         dorește să se ocupe de ea. Alin? :)
>
> cam generalitati. Nici un plan concret despre cum sa functionam mai
> bine decat pana acum?

Da ce-o fost rău până acum? Sincer eu am doar amintiri plăcute despre
tot ce am făcut. Iar iarna a fost întradevăr o perioadă de inactivitate
(probabil din cauza vremii).
Eu am tot tras să ne întâlnim, însă singur să ies la suc... :(

Lucrul care întradevăr trebuie făcut este să ne întâlnim mai des.
Mailing != comunicare. Sunt gata să ajut să rezolvăm cumva cu sala și să
facem iarăși techtalk-uri. Sunt gata să contribui/discut/pun la cale mai
multe lucruri dacă nu a-ș sta singur cu Alex Szasz pe IRC cu zilele.

Probabil că ție ți se pare inactivă comunitate, însă la mine
weekend-urile începând cu cel ce a trecut vor fi ocupate cu activități
într-un fel sau altul legate de promovare FLOSS. Însă și mai important,
va fi fun!

Și da, lucrul care mie mi se pare cel mai important e comunitate, nu că
promovăm direct sau indirect FLOSS-ul. Dacă aș sta să aștept cu cine să
mă alătur (promovare FLOSS la școli sau în administrație, lug-uri sau
prezentări, contacte cu ONG-uri sau SA-uri), aș merge pe crearea unei
comunități în care și „2 linii de discuții în log-ul de IRC, dacă le-ai
lăsat în fiecare zi”, înseamnă că exiști și că comunitatea mai trăiește.

Ce folos că suntem zeci și sute pe lista de discuții dacă unu știm unul
despre altul?

Am stat zilele acestea pe Jabber Confference (nu că nu mai stau, da no)
la linux.md. Deci bă, pot spune că o astfel de comunitate cum o au ei nu
am văzut-o de mult la noi!!! E drept, nu e ce ar aștepta Jani de la o
comunitate ca a lor, însă timpul petrecut cu ei te motivează! Și RosEDU
pe care îi lăudați „are far far away” de la ce se întâmplă acolo.
Întradevăr e mult flame, însă e mai multă voie bună și comunicare decât
în orice alt flux pe care îl urmăresc.

Eu când am intrat în GSL, Adi voia să creeze o comunitate și i-a reușit.
Acum că nu mai e ce a fost, mi se pare o greșeală reparabilă, sper să nu
o facem lifetime bug!

--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/