[software-liber] Re: Ini iativ - cum am putea reu i s adun m lumea în GSL

Lucian Adrian Grijincu lucian.grijincu la gmail.com
Mar Apr 28 00:39:10 EEST 2009

2009/4/28 Stas SUSHKOV <stas la nerd.ro>:

> Salut,
> aș dori să încep o inițiativă.
> Și anume, ce se poate face să se adune mai multă lume din sfera
> IT/PC/Software ce au interes față de FLOSS într-un fel sau altul?

Cei de pe lista Diacritice discută despre localizare – majoritatea
pentru software opensource.
Nu orice membru al listei ubuntu-ro/kiwilinux/gsl/rosedu/etc. e
interesat de localizare sau de modul în care traducem „regular
expressions” sau știu eu ce altceva.

Similar, detaliile organizatorice ale unor proiecte ROSEdu („care
aduce mâine prelungitor la prezentare?”) nu sunt interesante tuturor
membrilor interesați de FOSS din alte locuri.

E absolut normal să existe liste de discuții individuale pentru
fiecare domeniu în parte, altfel raportul semnal/zgomot ar lua-o
vertiginos spre zero.

E bine în schimb să existe un loc central unde toate lucrurile astea
sunt adunate. Esența din activitățile fiecărei comunități. De asta
mi-a plăcut foarte mult ideea lui Jani cu știrile.

Îți spun din experiență proprie: când numărul de mesaje trece de un
prag, majoritatea se dezabonează sau marchează mesajele ca spam.

> Am observat că avem o mulțime de comunități mici, toate împărțite peste
> tot prin România. Toate au listele lor de discuții (cu câte un mesaj,
> două pe zi), toate au canalul lor de irc (unde stau cam 10 oameni dintre
> care ~jumătate sunt boți și uneori nici măcar nu se salută ceilalți
> între ei) și toate țin atât de mult la micile lor cuiburi astfel încât
> nici nu-și dau seama la un moment dat, că ceea ce au creat ei, nici
> pe-aproape nu e o comunitate - e doar o încercare eșuată de a crea o
> comunitate.

Comunitățile mici funcționează în sinea lor. Fiecare își face treaba
cât poate de bine. O supercomunitate nu ar funcționa.
E bine în schimb să existe comunicare din cele mici la una centrală,
care să culeagă informații utile din fiecare.
E bine să existe o comunitate de promovare a FOSS în care să fie
înscriși reprezentanți din fiecare comunitate mai mică și care să ducă
mesajul și celorlalți membri.
Eu asta am văzut un gsl: un loc central de unde pot porni idei care să
fie implementate local de membrii gsl + membrii unor comunități locale
și un loc în care se pot raporta evenimente organizate de comunitățile
locale.

> De ce cu toții nu putem avea un loc în care dacă intrăm pe IRC să ne
> regăsim unul pe celălalt în același canal. Dacă intru pe Jabber, să pot
> spune odată „Neața” și nu de n-ori la fiecare în parte.

Mie „Neața”-urile din messenger (pe vremea când aveam timp de
messenger – YM) mi se păreau ceva inutil/deranjant.
Pe IRC nu stau pentru că nu-mi permit să mai pierd timp și acolo.
Similar forumuri. Nici de traduceri nu am mai avut timp în ultima
vreme. Îmi ajung listele de discuții.
O superlistă cu mesaje despre tot felul de lucruri care nu mă
interesează acum m-ar da gata.

> Acum stau pe IRC pe #ubuntu-ro, #ubutnu-md, #ubuntu-ru #rosedu, #gsl,
> #romania... etc.
> Pe Jabber în genere nu pot da de nimeni în cea mai mare parte a
> timpului. De ce cei de la rosedu nu intră pe canalele noastre dacă noi
> la ei intrăm? De ce invers, #ubuntu-ro nu intră și la #fedora, e crimă?

Pentru că nu toată lumea e interesată de detalii despre parametrii lui
yum sau cum faci să repari o problemă de rpm-uri sau știu eu ce nu
merge în noul rawhide. Din același motiv pentru care tu nu ești
inscris pe #goblenuri-ro, deși ești pe #romania, ce-o mai fi și aia.

> Cum putem face să ne regăsim cu toții într-un singur loc? Și să fie atât
> de liberă discuția acolo, încât dacă întreb de ubuntu să nu îmi dea
> cineva în cap cu replică din aia elitistă, dacă întreb de freebsd să nu
> primesc mesaje gen bsd sucks, și tot așa...

Nu cred că-ți dai seama ce-ți dorești.

> Dudes, același kernel folosim!

Nu și cei cu BSD :P

--