[software-liber] Re: Ini iativ - cum am putea reu i s adun m lumea în GSL

Stas SUSHKOV stas la nerd.ro
Mar Apr 28 00:55:46 EEST 2009

On Tue, 2009-04-28 at 00:39 +0300, Lucian Adrian Grijincu wrote:
> [...]

> membrilor interesați de FOSS din alte locuri.
>
> E absolut normal să existe liste de discuții individuale pentru
> fiecare domeniu în parte, altfel raportul semnal/zgomot ar lua-o
> vertiginos spre zero.
>
> E bine în schimb să existe un loc central unde toate lucrurile astea
> sunt adunate. Esența din activitățile fiecărei comunități. De asta
> mi-a plăcut foarte mult ideea lui Jani cu știrile.
>
> Îți spun din experiență proprie: când numărul de mesaje trece de un
> prag, majoritatea se dezabonează sau marchează mesajele ca spam.

Eu nu am zis nimic de comunicarea prin email.
Există în schimb mai multe căi de a comunica, și anume aici al dori să
insist.

De exemplu dacă mă trezesc intr-o zi că vre-au să întreb un membru de
proiectul Hammerfall sau de alte activități ce le fac băieții (până
recent nu știam de #rosedu de exemplu) cum fac? Să mă abonez pe lista de
discuții doar pentru a pune o intrebare care în lanț ar putea aduce un
brainstorming dacă nu ar fi limitele oferite de email?

> [...]
> cât poate de bine. O supercomunitate nu ar funcționa.
> E bine în schimb să existe comunicare din cele mici la una centrală,
> care să culeagă informații utile din fiecare.
> E bine să existe o comunitate de promovare a FOSS în care să fie
> înscriși reprezentanți din fiecare comunitate mai mică și care să ducă
> mesajul și celorlalți membri.
> Eu asta am văzut un gsl: un loc central de unde pot porni idei care să
> fie implementate local de membrii gsl + membrii unor comunități locale
> și un loc în care se pot raporta evenimente organizate de comunitățile

O supercomunitate nimeni nu cere. La cât de mulți utilizatori de Ubuntu
sunt, niciodată nu vei reuși să-i aduni pe toți în același loc. Astfel
supercomunitate poate exista deși aparent nu o poți numi „super”.

> Mie „Neața”-urile din messenger (pe vremea când aveam timp de
> messenger – YM) mi se păreau ceva inutil/deranjant.
> Pe IRC nu stau pentru că nu-mi permit să mai pierd timp și acolo.
> Similar forumuri. Nici de traduceri nu am mai avut timp în ultima
> vreme. Îmi ajung listele de discuții.
> O superlistă cu mesaje despre tot felul de lucruri care nu mă
> interesează acum m-ar da gata.

Nimeni nu va intra peste tine să-ți spună neața deranjându-te, însă un
sibiect apărut pe o conferință jabber, recunoaște, îți poate trezi
interesul, unde 5 minute pentru un schimb de păreri vei găsi zic eu.

Ce ține de timp, rușii zic, „Если сильно захотеть, можно в космос
полететь”, aka, daca iti doresti poti reusi sa ajungi oriunde.

> Pentru că nu toată lumea e interesată de detalii despre parametrii lui
> yum sau cum faci să repari o problemă de rpm-uri sau știu eu ce nu
> merge în noul rawhide. Din același motiv pentru care tu nu ești
> inscris pe #goblenuri-ro, deși ești pe #romania, ce-o mai fi și aia.

Mi-ar plăcea să urmăresc o discuție între doi profi de rpm-uri, decât să
fiu nevoit la greutăți să caut FAQ-ul despre X sau Y.
Aici e vorba de mentalitate si ideologii deja.
Apoi, rezultatul oricând poate fi „ignore”.

> Nu cred că-ți dai seama ce-ți dorești.

Sincer, eu am găsit locul unde îmi pot petrece timpul așa cum l-am
descris mai sus. Nu sunt vise. Ideea ce voiam să o aduc, e că un timp
petrecut astfel poate fi și constructiv! Și lipsește atât în GSL cât și
în alte locuri.

> Nu și cei cu BSD :P

Am pe laptop și kernelul de BSD și cel de linux. Deci nu știi când și ce
rulez, însă mă înscriu în ce am expus mai sus.
:)

--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/