[software-liber] Re: Cum vad eu viitorul GSL

Alexandru Szasz alexxed la gmail.com
Mar Apr 28 11:28:12 EEST 2009

Salut,

Observ în firul ăsta o tendință de ierarhizare cu care n-aș fi de acord.
Am fost în asociații în care cineva își câștigă în vreun fel un rol
anume și apoi este invidiat de ceilalți sau sunt alții mai buni care
pot face treaba lui mai bine.

Eu am propus asumarea de responsabilități, dar asta nu are de a face
cu funcțiile.
Ca să fiu mai explicit, dau exemplu:

- apare ceva de făcut, redesenarea saitului
- cineva își asumă responsabilitatea de a redesena saitul, ceilalți au
încredere în el, nu încep să-și dea cu părerea
- dacă nu poate termina până la capăt predă altcuiva responsabilitatea

Jani, voi, „grupul de la Cluj” sunteți un grup care face treabă bună
pe plan local, dar n-aș pune asta la activitățile GSL, presupun că pe
viitor veți dori să predați ceea ce faceți altora mai tineri și voi să
rămâneți mentori pentru alții în acest grup.

Asociația constituită legal e un pas simplu de făcut, oricine-și poate
face un SRL, o asociație, nu e mare brânză, hai să nu dăm importanță
prea mare acestui pas. Fiindcă Adi s-a oferit să ofere apartamentul
lui ca sediu, va trebui să aducă el niște acte, așa că în zona aceea
cineva trebuie să acționeze, poate chiar Adi dacă poate să-și asume
*responsabilitatea* asta.

În asociație poți intra, poți ieși, nu este ceva ce să ne țină în loc
sau un fundament la activității noastre. E un cadru legal de care vom
avea nevoie *uneori*.

Nu suntem aici ca să schimbăm lumea, ci să o facem mai bună, așa că nu
trebuie să ne dăm cu capul de pereți că am făcut prea puțin.

E normal ca fiecare să lucreze individual în grupul ăsta pentru că
nefiind constituit legal este dificil să avem acțiuni ale grupului.
Închiriat locuri, emis comunicate de presă, etc.