[software-liber] Re: Cum vad eu viitorul GSL

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Mar Apr 28 11:41:24 EEST 2009

2009/4/28 Alexandru Szasz <alexxed la gmail.com>

> Salut,
>
> Observ în firul ăsta o tendință de ierarhizare cu care n-aș fi de acord.

Esenta nu e ierarhizarea, ci eficienta. Deocamdata vad ca suntem asa de
dezorganizati ca e nevoie de un coordonator.
Nu as zice ca Adi e 'seful' in ubuntu-ro si ca e invidiat de cineva, cu
toate astea daca nu si-ar fi asumat un rol central
si mai important decat altii nu se misca asa bine comunitatea.
Cuvantul ierarhie are conotatii negative deci putem sa-i zicem oricum. Ideea
e sa fie coordonatori.

> Am fost în asociații în care cineva își câștigă în vreun fel un rol
> anume și apoi este invidiat de ceilalți sau sunt alții mai buni care
> pot face treaba lui mai bine.

Aici fiind voluntari cred ca nu e prea mult loc de invidie. Nimeni nu ia
bonusuri mai mari si nu merge cu seful la golf :)
E meritocratie si cine e bun va deveni mai devreme sau mai tarziu mai
important in activitati.

> Eu am propus asumarea de responsabilități, dar asta nu are de a face
> cu funcțiile.
> Ca să fiu mai explicit, dau exemplu:
>
> - apare ceva de făcut, redesenarea saitului
> - cineva își asumă responsabilitatea de a redesena saitul, ceilalți au
> încredere în el, nu încep să-și dea cu părerea
> - dacă nu poate termina până la capăt predă altcuiva responsabilitatea

corect, cu limite de timp totusi. Problema aici daca nu se discuta in
prealabil e ca cineva sa depuna efort si rezultatul sa nu multumeasca
iar acea persoana sa fie dezamgaita si sa nu mai contribuie. Eu pot da
exemplu doar ubuntu, dar de obicei cand nu vine cineva cu ceva gata 100%
din senin, chiar daca e unul responsabil de lucru, se discuta bine in
prealabil.
Asa e cu cine face ala decide dar asta poate duce si la inconsitenta pe
ansamblu daca fiecare trage spre ale lui.
De ex Stas zice ca face planetul care va avea openid, si tu faci wikiul care
are login cu gmail (exemplu doar asa) si amandoi faceti treaba foarte buna,
dar impreuna nu pusca. Trebuie discutat inainte deci dat cu pararea. Nu
racit gura degeaba, dar totusi putem discuta .

> Jani, voi, „grupul de la Cluj” sunteți un grup care face treabă bună
> pe plan local, dar n-aș pune asta la activitățile GSL, presupun că pe
> viitor veți dori să predați ceea ce faceți altora mai tineri și voi să
> rămâneți mentori pentru alții în acest grup.

Pai e GSL, filiala Cluj. Nu facem nimic specific Clujului. Ce facem offline
e una, dar experienta si planuri in linii mari pot avea loc
online intre diversele filiale, cu actiuni comune (de ex depus cereri 544 in
paralel in toata tara, sincronizat doc freedom day sau maratoane de
traduceri pe aceeasi data, toate pt impact mai mare)

> Asociația constituită legal e un pas simplu de făcut, oricine-și poate
> face un SRL, o asociație, nu e mare brânză, hai să nu dăm importanță
> prea mare acestui pas. Fiindcă Adi s-a oferit să ofere apartamentul
> lui ca sediu, va trebui să aducă el niște acte, așa că în zona aceea
> cineva trebuie să acționeze, poate chiar Adi dacă poate să-și asume
> *responsabilitatea* asta.
>
> În asociație poți intra, poți ieși, nu este ceva ce să ne țină în loc
> sau un fundament la activității noastre. E un cadru legal de care vom
> avea nevoie *uneori*.

Mai ales pt fonduri si imagine serioasa pt lumea externa.

> Nu suntem aici ca să schimbăm lumea, ci să o facem mai bună, așa că nu
> trebuie să ne dăm cu capul de pereți că am făcut prea puțin.

Nu dar daca facem prea putin pentru efortul depus, am putea vedea cum putem
face mai mult cu aceeasi cantitate de timp.