[software-liber] Re: dvs sau tu?

Matei Vasile matei.vasile la gmail.com
Mie Apr 29 12:51:47 EEST 2009

On Apr 29, 10:18 am, Alexandru Szasz <alex... la gmail.com> wrote:
> Păi persoana reprezintă o instituție în acel caz.
>
> Caz: Eu reporter la Șoimii Patriei mi se dă să fac un articol despre
> GSL. Intru pe pagină și văd „Dacă tu reporterul vrei să ne contactezi”
> sau „Dacă (dumneavoastră, Șoimii Patriei) vreți să ne contactați”.

Inteleg punctul tau de vedere dar nu sunt intru totul de acord cu el.
O persoana poate vizita un site din interes personal sau il poate
vizita din interes de serviciu. La primul contact, site-ul nu are nici
o posibilitate de a identifica scopul utilizatorului. Dupa primul
contact (facut cont pe site, dat mail persoanei de contact etc.)
fiecare persoana poate fi tratata in mod corespunzator. Chiar daca
site-ul zice "daca vrei sa ne conactezi, click aici", cand i se va
raspunde la mail, raspunsul ca fi cu "Domnule Popescu" sau "Doamna
Ionescu", chiar daca s-ar putea ca domnul Popescu sa aiba 16 ani si
doamna Ionescu s-ar putea sa aiba 14. Daca mail-ul a venit de la
"W1n5t0n", atunci poti raspunde direct cu "tu" fara sa-ti mai bati
capul. Daca site-ul zice "daca vreti sa ne conactati, click aici",
atunci "W1n5t0n" se prea poate sa nici nu se mai sinchiseasca si o sa
se duca pe un site mai putin formal.

> Nu am ceva împotriva tutuielii, n-aș vrea să părem un sait de copii
> când ne vizitează cineva mai serios.

Conceptul asta de "drepti, ca vine tovarasul" mi se pare ca nu-si are
locul in open source. Desi as putea merge mai departe si as zice ca nu-
si prea are locul intr-o lume digitala. Care ar fi niste exemple de
vizitatori "mai seriosi" si ce ar avea ei de obiectat la lipsa
formalitatii? Asta ar fi o discutie foarte interesanta!

> Mă îndoiesc că cineva ni se va alătura de pe sait. Adică vine pe sait
> și zice uau, ăștia sunt, hai să intru și eu.

Nu, putin probabil ca o sa fie nimeni convins de site sa se alature
miscarii open source, dar s-ar putea sa fie unii care vor fi oarecum
neplacut surprinsi de formalismul gasit pe site-ul unei organizatii
care militeaza pentru openness (ca "deschidere" nu prea ilustreaza
bine conceptul).

Toate cele bune,
Matei