[software-liber] Re: dvs sau tu?

Matei Vasile matei.vasile la gmail.com
Mie Apr 29 16:10:47 EEST 2009

On Apr 29, 1:53 pm, Alexandru Szasz <alex... la gmail.com> wrote:
> În data de 29 aprilie 2009, 15:49, Rus-Rebreanu Alin-Florin
> <netbl... la gmail.com> a scris:

> Exagerezi, nu se va întâmpla prea curând să intri într-un magazin și
> să întrebi „Bă, ai pâine proaspătă?”.

Poate ca argumentul cu Academia Romana al lui Alin-Florin R-R a fost
un pic brutal, dar, de asemenea, a fost foarte la obiect si, din
punctul meu de vedere, corect.

Pe de alta parte, exemplul dat de tine nu este intru totul corect. Sa
argumentez: desi nu pot, si probabil ca nimeni de pe listele astea de
discutii nu poate, sa justific utilizarea unui "Ba, ai paine?" in
locul lui "Aveti paine?", exemplul nu poate fi considerat un argument
pentru "Dumenavoastra" versus "tu". Acel "Aveti?" este folosti de
marea majoritate drept "Voi aveti?", nu drept "Dumenavoastra aveti?".
Chestia asta se poate aplica in orice situatie in care discuti cu un
functionar pentru ca intotdeauna functionarul nu e de unul singur ci
face parte dintr-o organizatie care poate fi considerata drept "voi".
Si ambiguitatea asta e utila din 2 puncte de vedere: pe de o parte,
functionarul se poate simti mai bine pentru ca clientul i se adreseaza
pe un ton care poate fi considerat politicos iar pe de alta parte,
clientul poate fi civilizat fara a exagera cu politetea gratuita.

Din pacate ideea asta cu adresarea cu "voi" nu prea merge pe net, pe
un site, pentru ca desi site-ul are o multime de utilizatori, fiecare
utilizator intra pe site pe cont propriu. Asadar, calea asta de mijloc
intre "Dumenavoastra" si "tu" dispare, sau, in cel mai bun caz, devine
exagerat de dificila/nepotrivita.

> Cred că a trecut neobservată remarca mea. Chiar crede cineva că vor
> veni membri noi prin intermediul saitului și nu al grupului de
> discuții, IRC sau alte moduri ? Adică este un sait de recrutare sau de
> identitate ?

Asta e intr-adevar o intrebare buna: care este telul site-ului si care
e populatia tinta a site-ului (pentru ca oricat de mult te-ai stradui,
nu poti impaca pe toata lumea)?

Toate cele bune,
Matei